به گزارش اکونا پرس،

 ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ از امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن آغاز شد و مهلت آن در روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸ پایان می‌پذیرد.
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به‌نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸ پایان می‌پذیرد.
دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌شود برای اطلاع داوطلبان در روز سه‌شنبه مورخ ۸ بهمن در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام کرد، داوطلبان کنکور ۹۹ باید به سامانه مرکز سنجش آموزش و پرورش (dipcode.medu.ir) مراجعه و کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود را دریافت کنند.
طبق اعلام این مرکز در صورتی که داوطلب نسبت به دریافت کد تحصیلی خود اقدام نکند مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ نخواهد بود.
دانش آموختگان قبل از سال ۸۴، دانش آموختگان پیش دانشگاهی قبل از سال ۱۳۹۱، دانش آموختگان شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش و دانش آموختگان رشته‌های غیرنظری (دانشسرا‌های تربیت معلم)، دانش آموختگان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه و دیپلمه‌های تطبیقی مدارس غیر ایرانی خارج از کشور مشمول طرح تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی نیستند و نیازی به کد سوابق تحصیلی برای شرکت در آزمون سراسری را ندارند.
مرکز سنجش آموزش و پرورش از داوطلبان کنکور خواست، در صورت هرگونه مغایرت سوابق تحصیلی با نمرات واقعی از طریق درج درخواست تجدید نظر در همین سامانه اقدام کنند.