به گزارش اکونا پرس،

به گزارش وبدا، دکتر کیانوش جهانپور ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر، اظهار کرد: از این بیماران جدید، 64 مورد مربوط به تهران، 25 مورد مربوط به گیلان، 16 مورد مربوط به استان قم، 10 مورد مربوط به اصفهان، 9 مورد مربوط به مازندران، 4 مورد مربوط به آذربایجان شرقی، 3 مورد مربوط به البرز، 3 مورد مربوط به خوزستان، 2 مورد مربوط به گلستان، 2 مورد مربوط به سمنان، 2 مورد مربوط به قزوین، 2 مورد مربوط به کردستان و یک مورد مربوط به اردبیل است.

وی افزود: خوشبختانه 73 نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در طول روزهای گذشته از بیمارستانها ترخیص شده اند و میانگین سن بستری موارد مشکوک و مبتلا به کووید19، بیشتر از 50 سال و میانگین سنی فوت شدگان بر اثر این بیماری، بیشتر از 60 سال بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در طول 24 ساعت گذشته، 8 مورد از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی ها بر اثر این بیماری از ابتدا تا کنون، به 34 نفر رسید. 

دکتر جهانپور یادآور شد: امروز جلسه پنجم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرا و اعضای این ستاد و به ریاست وزیر بهداشت برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از پایان جلسه و تدوین مصوبات، در اختیار رسانه ها و مردم قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مباحثی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید ویژه بر کاهش تردد، محدودیت سفرهای بین شهری، اعمال محدودیت در تجمع ها و مراودات، کاهش ساعات اداری، دورکاری و مرخصی جانبازان و بیماران دارای بیماری های زمینه ای در برخی از استانهای کشور بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه هنوز آمار روزانه ابتلا به کووید19 در کشور روند صعودی دارد و در روزها و هفته های آینده ممکن است شاهد افزایش شمار مبتلایان به این بیماری باشیم که البته بخشی از این افزایش آمار مربوط به تقویت بیماریابی و افزایش تعداد آزمایشگاه ها در کشور است. 

وی یادآور شد: کاهش شیب صعودی بیماری کووید19 وابسته به مشارکت مردمی در کاهش سفرها و رعایت نکات بهداشتی است.  80 تا 90 درصد از پیشرفت برنامه های مقابله با کووید19 مربوط به خودمراقبتی و رعایت توصیه های اکید مبنی بر کاهش سفرها، تردد و رعایت نکات بهداشتی است. 

دکترجهانپور گفت: متاسفانه ورودی مسافران به برخی از استانها بسیار بالا است به عنوان نمونه بر اساس گزارش های وزیر راه و شهرسازی، تعداد اتومبیل های ورودی در استان مازندران، بیش از خروجی است که برای مسافران و خانواده ها خطرساز است. مهمترین توصیه ما این است که هیچ جا امن تر از خانه ها و شهرها نیست و انتظار داریم که مردم به جز برای تهیه مایحتاج ضروری و ضرورت های شغلی، سفرهای غیرضروری نداشته باشند.