به گزارش اکونا پرس،

سردار حسین اشتری در قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در ستاد نیروی انتظامی با قدردانی از تلاشگران و ایثارگران عرصه سلامت، اظهار کرد: جانفشانی جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمانی را در مبارزه و مقابله با ویروس کرونا قدر می‌دانیم و ان‌شاءالله با توکل بر خداوند متعال، همیت و همت همگانی در رعایت اصول و نکات بهداشتی، کرونا را شکست خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سبزپوشان ناجا به عنوان "مدافعان امنیت" در کنار "مدافعان سلامت" هستند، خاطرنشان کرد: از تمام همکاران سخت‌کوش و عزیزم که در این موقعیت در انجام مأموریتها، شجاعانه و دلسوزانه حضور دارند نیز قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه نسبت به سلامت نیروهای پلیس حساس هستیم، بیان کرد: تک تک نیروها و کارکنان نیروی انتظامی را همچون فرزندان خود می‌دانم و قطعاً از تمام ظرفیتهای بهداشتی و ایمنی سلامت برای صیانت از سلامت آنها و خانواده‌هایشان بهره می‌گیریم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریتهای نیروی انتظامی، ادامه داد: ماهیت مأموریتهای پلیس به گونه‌ای است که در هیچ شرایطی نمی‌توانیم نسبت به تامین نظم و امنیت بی‌تفاوت باشیم یا وظایف قانونی‌مان را دنبال و اجرایی نکنیم؛ در واقع باید بگویم نمی‌توانیم روند خدمات‌دهی به مردم را تعطیل کنیم اما لازم است در چنین شرایطی نیز با تأمین و تجهیز زیرساختها، ارائه خدمات غیرحضوری را تسهیل و تسریع کنیم.

اشتری با اشاره به اینکه نیروهای پلیس شجاعانه، ایثارگرانه و جانانه در کنار مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تصریح کرد: در راستای مهار و کنترل شیوع این ویروس در جامعه، تمام ظرفیتهایمان را به میدان می‌آوریم و در پیاده‌سازی این رویکرد، توجه به سلامت کارکنان و صیانت از آن را به عنوان یک اولویت جدی دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی، به اقدامات مقابله‌ای این نیرو در حوزه مقابله با احتکار اشاره و خاطرنشان کرد: با محوریت پلیس امنیت اقتصادی اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته به گونه‌ای که در تهران و سایر استانها ضمن شناسایی انبارهای احتکار، محتکرین شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه علیرغم کشف مواد ضدعفونی و بهداشتی توسط نیروی انتظامی از انبارهای احتکار، به نظر می‌رسد که چرخه توزیع این مواد باید اصلاح شود، مطرح کرد: سازوکاری باید پیش‌بینی شود که این کشفیات مورد نیاز، طی فرایندی صحیح در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به تشدید رصد تحرکات شایعه‌پردازان در فضای مجازی، گفت: برخی افراد با شایعه‌پردازی و درو‌غ‌سازی، روحیه مردم را نشانه و هدف گرفتند این در حالی است که اطمینان می‌دهم نیروی انتظامی هرگز به فرصت‌طلبان اجازه موج‌سواری و جولان نمی‌دهد.