به گزارش اکونا پرس،
سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت جذب نیروهای حق التدریسی و تعیین و تکلیف وضعیت نابسامان جذب آنها گفت: طبق اصل 19 قانون اساسی در خصوص رعایت عدالت، باید فرهنگیان بازمانده از سال 91 جذب آموزش و پرورش شوند زیرا بسیاری در گذشته بدون آزمون استخدامی، جذب این وزارتخانه شدند؛ بنابراین باید برای حق التدریسی‌ها نیز امکان جذب بدون آزمون ایجاد شود.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای گذشته آموزش و پرورش از استخدام 17 هزار معلم از طریق آزمون استخدامی صحبت می‌کند و دلیل آن بازنشستگی 60 هزار معلم در سال جاری است، اما تکلیف نیروهای حق التدریسی را مشخص نمی‌کند.

 

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: در وهله اول اولویت جذب باید برای نیروهای حق التدریسی باشد؛ در حالیکه بسیاری از آنها دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکتری هستند و چندین سال تدریس کرده‌اند و با این کار آشنا هستند.  

 

عضو فراکسیون ولایی در مجلس گفت: ما وزارت آموزش و پرورش را از برگزاری آزمون استخدامی منع نمی‌کنیم، بلکه تاکید داریم که اولویت جذب باید با نیروهای حق التدریسی و نهضتی باشد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مقامات وزارت ‌آموزش و پرورش، نیروهای حق التدریسی را فاقد مهارت لازم جهت تدریس می‌دانند ؛ درحالیکه اگر آنها ناکارآمد هستند، جای این سوال مطرح می‌شود ک ه چگونه هم اکنون در حال تدریس هستند؟

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید شرایط را جهت استفاده از تجربیات نیروهای حق التدریسی فراهم کرد و نباید به راحتی این نیروهایی را که مهارت تدریس آموخته‌اند و نیاز به تعیین تکلیف وضعیت خود دارند، از دست داد.