به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اینترنتی وورلد میترز، تاکنون ۸ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۲۸۳ نفر در جهان به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۵۶ هزار و ۲۸۶ نفر جان باخته اند و چهار میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۶۶ نفر نیز بهبود یافته اند.

 

  ایتالیا/ ویروس کرونا در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در فاضلاب‌های ایتالیا وجود داشته است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، نتایج یک پژوهش و بررسی که موسسه عالی بهداشت ایتالیا انجام داده است نشان می‌دهد ویروس کرونا در فاضلاب شهر‌های میلان و تورین در شمال اروپا از دسامبر سال ۲۰۱۹ وجود داشته است. به عبارت دیگر از دو ماه قبل از اعلام نخستین موارد ابتلا به بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹، این ویروس در ایتالیا و در فاضلاب‌های این کشور وجود داشته است.

 

 روسیه/ ۷۹۷۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسیه روز جمعه اعلام کرد شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور هفت هزار و ۹۷۲ مورد افزایش یافت و به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به این ویروس در روسیه به ۵۶۹ هزار و ۶۳ مورد رسید.

مقامات بخش بهداشت روسیه همچنین از ۱۸۱ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند و به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر این ویروس در روسیه به هفت هزار و ۸۴۱ مورد رسید.

 

 برزیل /به سرعت به آمار ۵۰ هزار تلفات ناشی از کرونا نزدیک میشود

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد تازه‌ترین آمار مربوط به کووید-۱۹ نشان می‌دهد این کشور با سرعت به سمت یک میلیون مبتلا و ۵۰ هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری نزدیک می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، برزیل که بعد از آمریکا با بیشترین شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان مواجه است، تا کنون آمار ۹۷۸۱۴۲ مورد ابتلا به این بیماری و ۴۷ هزار و ۷۴۸ مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است. این آمار مربوط به روز پنج شنبه است که نسبت به روز چهارشنبه هزار و دویست و سی و هشت مورد افزایش نشان می‌دهد.

 

 آمریکا/ شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ تن رسید

به گزارش پایگاه ورلد میترز اینفو (worldometers.info) که لحظه به لحظه شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ تن و شمار افراد مبتلا به دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۴۹ نفر افزایش یافته است. از این تعداد ۹۳۱ هزار و ۷۶ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

براساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون ۳۱ هزار و ۹۲ نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا مرده اند و ۴۰۸ هزار و ۴۲۶ نفر هم مبتلا شده اند.

 

 جهان/ شمار مبتلایان به کرونا از هشت میلیون و ۵۸۶ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از هشت میلیون و ۵۸۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه ورلد میترز اینفو (worldometers.info) که لحظه به لحظه شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به هشت میلیون و ۵۸۶ هزار و ۷۱۸ نفر و شمار جان باختگان به ۴۵۶ هزار و ۴۶۸ تن افزایش یافته است.

براساس این آمار، چهار میلیون و ۵۳۶ هزار و ۴۶ نفر هم در جهان از این بیماری بهبود یافته اند.

آمریکا در بین کشور‌های جهان هم از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و هم تعداد قربانیان در رتبه اول و برزیل در رتبه دوم قرار دارد.

روسیه از نظر تعداد ابتلایان و انگلیس از نظر تعداد قربانیان در رتبه‌های سوم قرار دارند.

 

 پیش بینی مرگ بیش از ۱۳۵ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا تا ۱۱ ژوئیه

به گزارش سی ان ان، سی دی سی (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا) پیش بینی کرده است تا ۱۱ ژوئیه حدود ۱۳۵ هزار و ۴۶۱ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

 

اختصاص ۱۲ بیمارستان به بیمارن کرونایی در جمهوری آذربایجان

به گزارش "سازمان مدیریت مراکز درمانی محلی" (طبیب) جمهوری آذربایجان، در باکو و شهرستان‌های دیگر ۱۲ بیمارستان بطور کامل پذیرش بیماران غیر کرونایی را متوقف و به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند. از این تعداد، ۴ بیمارستان در باکو و بقیه بیمارستان‌های مرکزی شهر‌های "گویچای، سالیان، خیزی، قوسار، اوجار، ساعتلی، زرداب و گنجه" قرار دارند. همچنین بقیه مراکز درمانی دولتی هم بخشی را به بستری مبتلایان به کرونا اختصاص داده اند.

 

موج دوم شیوع کرونا در چین

در ادامه موج دوم شیوع کرونا در چین ۳۲ مبتلا جدید شناسایی شدند.کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه با بیان اینکه تمام این موارد بومی بوده اند اعلام کرد علاوه بر پکن دو مورد در استان هبی و یک مورد هم در استان لیائونینگ گزارش شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین شمار کل مبتلایان که وارد این کشور شده اند اعم از چینی‌هایی که از خارج بازگشته اند یا خارجی‌هایی که به چین سفر کرده اند را هزار و ۸۶۴ تن اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و ۷۷۳ تن بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.مقامات چین همچنین اعلام کردند با شناسایی ۵ بیمار بدون علامت در روز گذشته، تعداد این بیماران به ۱۰۱ رسیده است که همگی تحت نظارت هستند.بعد از حدود دو ماه که پکن هیچ موردی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده بود پنجشنبه گذشته اعلام شد که مواردی از ابتلا به کرونا در "شین فادی" در جنوب چین شناسایی شده است.

به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا در پکن، ۱۱ منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پایتخت به شکل ویژه قرنطینه شدند. مقامات چین همچنین در واکنش به ابتلای شماری از مردم پکن به کرونا، تمام مدارس را که به تازگی باز شده بودند تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر استان‌ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.اکنون مقام‌های بهداشتی چین برای کنترل و مهار مجدد شیوع کرونا در پکن، روی آزمایش کارکنان و مشتریان بازار بزرگ پکن متمرکز شده‌اند. تا روز گذشته افزون بر ۳۶۷ هزار تست اسید نوکلئیک در پکن انجام شده است.

 

شیوع مجدد کرونا با گستردگی بیش از ۸ و نیم میلیون مبتلا

تایلند/ شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا به ۳۱۴۶ مورد رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، تایلند روز جمعه از پنج مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به سه هزار و ۱۴۶ مورد رسید.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در تایلند تاکنون, ۵۸ نفر در این کشور بر اثر این ویروس جان باخته اند. همچنین تاکنون در این کشور سه هزار و هشت بیمار از کووید-۱۹ بهبود یافته اند.

 

هند/ ثبت بیشترین موارد ابتلا به کرونا  

شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بالاترین حد در سه ماه اخیر رسید، بطوری که در بیست و چهار ساعت گذشته سیزده هزار و پانصد و هشتاد و شش مورد ابتلای جدید در این کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، از آغاز شیوع کرونا در هند تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به سیصد و هشتاد هزار و پانصد و سی و دو (۳۸۰۵۳۲) نفر افزایش یافت. از این تعداد دویست و چهار هزار و هفتصد و یازده (۲۰۴۷۱۱) نفر از بیمارستان مرخص شدند. دوازده هزار و پانصد و هفتاد و سه (۱۲۵۷۳) نفر نیز جان باختند.

 

آمریکا/ ترامپ ادعا کرد: چین برای بی ثبات کردن اقتصاد‌های رقیب کرونا را در دنیا شیوع داد 
به گزارش بی بی سی، در شرایطی که اقتصاد دنیا تلاش می‌کند، پیامد‌های شیوع کرونا را جبران کند، تنش‌ها میان آمریکا و چین بار دیگر افزایش یافته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت، معتقد است احتمالا چین ویروس کرونا را در دنیا شیوع داده است تا اقتصاد‌های رقیب را بی ثبات کند.

 

امیدواری سازمان جهانی بهداشت به تولید انبوه واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت به تولید انبوه واکسن ضد "ویروس کرونا" تا پایان سال جاری میلادی امیدوار است. این گزارش می‌افزاید، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد "بسیار خوش بینانه" امیدوار است صد‌ها میلیون دوز واکسن ضد ویروس کوید-۱۹ تا پایان سال جاری میلادی و ۲ میلیارد دوز نیز تا سال ۲۰۲۱ میلادی در دسترس باشد. بیش از ۲۰۰ مورد از آن‌ها در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

مکزیک/ ۵۶۶۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا  

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت مکزیک روز گذشته با افزایش پنج هزار و ۶۶۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور، مجموعا شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به ۱۶۵ هزار و ۴۵۵ مورد رسید.

مقامات بخش بهداشت مکزیک همچنین روز پنجشنبه از ۶۶۷ مورد جدید فوت بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد فوتی بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به ۱۹ هزار و ۷۴۷ مورد رسید.

با این حال، مقامات بخش بهداشت مکزیک اعلام کرده اند که تعداد واقعی موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاتر از ارقام رسمی است.

 

آلمان/ ۷۷۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا 
به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه روبرت کخ روز جمعه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با ۷۷۰ مورد افزایش به ۱۸۸ هزار و ۵۳۴ مورد رسید.این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۱۶ نفر افزایش به ۸ هزار و ۸۷۲ نفر رسید.