به گزارش اکونا پرس،

دکتر سعید نمکی از همکاری مردم در استفاده ماسک قدردانی کرد.

وی با اشاره به گزارش خود در جلسه امروز هیئت دولت، گفت: در دو سه هفته گذشته روزهای سختی را داشتیم ، بخصوص در استان های غرب، شمال غرب، جنوب، جنوب غرب و سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور ، خوشبختانه با همراهی مردم و کمک همه مسولان استانی ، استانداران و همکاران پرتلاش ما در حوزه سلامت، وضعیت مطللوب تر است و تا حد مناسبی بیماری  و ورودی ها ی به مراکز درمانی و بستری ها و مرگ و میرها رو به کاهش است اما در تعدادی استان ها همچنان جای نگرانی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته آینده نخستین تولید ملی داروی «رمدسیویر» انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

​دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در ارتباط زنده با شبکه خبر افزود: قاچاق و فراورده‌های جعلی داروی «رمدسیویر» کنترل شده و توزیع گسترده آن دیروز صورت گرفته است.

وزیر بهداشت افزود: بحث دارو‌هایی که برای کرونا به کار می‌بریم هم هست. کووید ۱۹، داروی مشخصی ندارد، اما «فاوی پیراوی Favipiravir»» و «رمدسیویر» از جمله دارو‌هایی است که تجویز می‌شده است به ویژه داروی رمدسیویر که در اروپا و امریکا تاکیداتی در اثر بخشی آن بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه تهیه داروی «رمدسیویر» مردم با یکسری شیاد در قاچاق آن و فراورده‌های جعلی آن روبرو بودند. دیروز این دارو به اندازه کافی توزیع شد و هفته آینده نخستین تولید ملی این دارو انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت، گزارشی از استان‌های گرفتار خدمت رییس جمهور ارائه دادم. در روز‌های گذشته در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب و سیستان و بلوچستان روز‌های سختی گذشت.

وی ادامه داد: با همکاری مردم و همکاران من در دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان امروز وضعیت بسیار مطلوب تری در خصوص این بیماری داریم و در استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان در حد کنترل شده است و بیماران بستری کم و مرگ و میر نیز در حال کاهش است.

وزیر بهداشت گفت: در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم و ان شاء الله بتوانیم این بیماری را مهار کنیم.

وی گفت: گزارش زدن ماسک و رعایت فاصله‌ها از سوی مردم بسیار خشنود کننده بوده و همچنین گزارشی از تفویض اختیاری که رییس جمهور داده که در کمیته‌های استانی تصمیمات خوبی برای محدودیت‌های جدید گرفته شده است و اگر بخواهیم این روال را دنبال کنیم در کاهش ابتلا بسیار موفق خواهیم شد.

وزیر بهداشت: اگر این محدودیت‌ها و رعایت مردم جدی گرفته شود نتایج خوب آن را تا دو هفته آینده شاهد خواهیم بود.

دکتر نمکی درباره محدودیت‌های اعمال گفت: این تصمیم قبلا ابلاغ شده است. دکتر زالی در تهران و بقیه نیز به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده اند. درباره بعضی محدودیت‌های جدید یک هفته با این اهنگ جلو خواهیم رفت اگر وضعیت بهبود پیدا نکرد ادامه دارد.