به گزارش اکونا پرس،

  ناهید حیدری در این باره اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقای سطح معیشت مستمری بگیران و وفق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، متناسب سازی حقوق را در دستورکار خودش قرار داد.

وی افزود: پس از تامین بار مالی اجرای این طرح بزرگ که آن هم وفق بند ۳ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت بود، بررسی و جمعبندی سناریوهای مختلف برای متناسب سازی آغاز و کارگروههای متعددی تشکیل شد و خروجی آن تعیین نحوه افزایش و متناسب سازی حقوق بود.

مدیرکل امور مستمریهای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر این اساس، میزان این افزایش بر اساس دو شاخص سابقه پرداخت حق بیمه و ضریب دستمزد مستمری در زمان برقراری مستمری تعیین می شود. ضریب دستمزد مستمری تابعی از میزان مستمری استحقاقی بر روی حداقل دستمزد زمان برقراری مستمریهاست.

حیدری افزود: به این محاسبات، ضریب ترغیب را هم اضافه کردیم، زیرا کلیه مبادلات و تعهدات در صندوقهای بیمهای تابع دو شاخص است؛ یکی میزان پرداخت حق بیمه و دیگری سنوات پرداخت حق بیمه؛ لذا  برای آنها که با سقف سوابقی و یا حق بیمه ما به جمع بازنشستگان پیوستند به عنوان ضریب ترغیب یک محاسبات خاص دیگری انجام دادیم و رقمی را هم علاوه بر فرمول یاد شده برای آنها که بالای ۲۵ سال سابقه تا ۳۵ سال سابقه داشتند، افزودیم.

وی با بیان اینکه خروجی متناسب سازی به این شکل شد که حقوق حداقل بگیران با ۳۵ سال سابقه که میزان مستمریشان در اسفند ۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود به سه میلیون تومان میرسد و رشد ۸۰ درصدی پیدا می کند گفت: حقوق آن دسته از مستمری بگیران حداقلی بگیر که ۳۰ سال سابقه داشتند و در اسفند ۹۸ حقوقشان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود نیز به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد.