به گزارش اکونا پرس،

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۲ هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت اپیدمی کرونا در استان ایلام گفت: در این استان پس از خیز شدید بیماری در خرداد که تا نیمه اول  تیر ادامه داشت با همکاری مردم و حمایت مسئولان استان در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد شیب نزولی ابتلا و بستری روزانه کرونا هستیم به طوری که موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان در مرداد نسبت به تیر کاهش ۲۰ درصدی دارد. البته در روزهای گذشته تا حدی از شیب این روند کاهشی کاسته شده است.

وی افزود: هم اکنون شهرهای آبدانان، ایلام، دره شهر، دهلران و مهران در این استان در وضعیت قرمز و شهرهای ایوان، چرداول و ملک شاهی در وضعیت هشدار هستند و البته بروز موارد جدید کرونا در شهرهای ایلان و مهران از میانگینی استانی بیشتر است.

لاری ادامه داد: از ۱۸ مرداد تاکنون ۳۳۹۶ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی و اصناف و مراکز کارگاهی استان ایلام انجام شده است و ۷۰ واحد متخلف از پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳۴ واحد متخلف از آنها پلمپ شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ایلام در هفته های پایانی مرداد روند نزولی داشته است به طوری که اکنون میزان استفاده از ماسک در بین مردم این استان ۶۰.۷ درصد و در اصناف ۶۳.۸ درصد است.

وی افزود: امیدواریم مردم استان ایلام با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، شستن دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمک کنند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس در این استان شکسته شود و البته این توصیه را از همه مردم کشور داریم که با رعایت همین اصول سه گانه بهداشتی کمک کنند تا به لطف و مددالهی بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور شکست دهیم.

لاری ادامه داد: با توجه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ضمن تاکید بر لزوم اجرای مراسم عزاداری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت از همه شاگردان و شیفتگان مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) می خواهیم از سفرهای غیر ضروری در تعطیلات تاسوعا و عاشورا خودداری کنند و با همراهی خود در رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کنند تا امسال محرمی آمیخته با شعور حسینی را در اقصی نقاط کشور داشته باشیم.