به گزارش اکونا پرس،

سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران همزمان با روز بازگشایی مدارس اظهار کرد: اقدامات در نظر گرفته شده برای امروز همانند اقدامات سال‌های گذشته برای اول مهر بود، البته امسال باید والدین مراقبت سلامتی فرزندان خود باشند.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس شاهد افزایش ۸ درصدی ترافیک در معابر شهر تهران نسبت به دو هفته گذشته بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس با همکاری شهرداری و آموزش پرورش برنامه‌هایی را برای سلامت فرزندان و معلمان تدوین کرده است.

سردار رحیمی درباره آخرین وضعیت سامانه سپند گفت: سامانه سپند برای سرویس دانش آموزان کامل‌تر خواهد شد و مقرراتی در نظر گرفته شده که رانندگان سرویس‌ها باید جدی‌تر آن‌ها را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا میزان سرقت گوشی تلفن همراه در روز‌های اخیر افزایش داشته است؟ گفت: این گونه نیست که سرقت موبایل افزایش پیدا کرده باشد، زیرا ما آمار‌ها را به طور روزانه در اختیار داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه گوشی تلفن همراه یکی از وسایلی است که به آسانی به سرقت می‌رود، تصریح کرد: سرقت‌های خرد ما به دلایلی افزایش داشته و در بخش سرقت و جرایم پلیس مسئول کشف است.

او افزود: بر اساس شاخص‌هایی که برای امنیت پایتخت تعیین شده‌اند، در تمام بخش‌ها وضعیت خوبی داریم، سهم پایتخت در وقوع جرایم در سی سال گذشته، ۳۰ درصد بوده که این آمار امروز به ۲۱ درصد رسیده است.

سردار رحیمی با اشاره به معتادان متجاهر گفت: وضعیت ما در جمع آوری معتادان متجاهر مطلوب است و اگر ۱۰ هزار ظرفیت دیگر برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به ما بدهند، شهروندان شهری بدون وجود معتاد متجاهر را تجربه خواهند کرد.