به گزارش اکونا پرس،

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای سلامی با گرامیداشت مقام معلم، گفت: فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت، یکی از بهترین و‌ ارزنده ترین مقاطع و درخشنده ترین صفحه تقویم تاریخ جمهوری مقدس اسلامی ایران گرامی باد.

وی اضافه کرد: مایه سربلندی و شادمانی است که یقین و اذعان جمله آگاهان بر این است که عرصه پاک و مقدسِ تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی، امروز عرصه واقعی و نمودار حقیقیِ مکتب اسلامیت و انسانیت، و سیر مداوم بر مدار متعالی و ذی قیمت حیات طیبه بشری است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین تصریح کرد: این منظومه وزین و درخشانِ استوار بر خدمات و بخشندگی های معلمان ،به واقع دایرة المعارف وسیع و پرمحتوای وقف و ایثارجانها و اندیشه های پاک بزرگترین و والاترین انسانهای پهنه ی گیتی و وارثان حقیقی انبیاء صلوات الله علیهم است.

زاهدی با بیان اینکه توجه به ارتقاء شغلی معلمین و حفظ منزلت و جایگاه رفیع ایشان همواره از الویت های مجلس و بویژه کمیسیون آموزش بوده است، اظهار داشت: امیدواریم دولتمردان نیز با اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی معلمین، زمینه های رشد معلمین و ارتقاء تحصیلی و شغلی این عزیزان را فراهم آورد.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: یکی از دغدغه های دوره فعلی کمیسیون آموزش، تعیین تکلیف وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با همراهی سایر نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از این صندوق تصویب و بعد از ساعتها بررسی کارشناسی و علیرغم برخی سنگ اندازی ها و فشارها، گزارشی جامع از تخلفات صورت پذیرفته تهیه گردید و به صحن تقدیم شد. حجم تخلفات بسیار بالا و ورای تصورات اولیه بود، لیکن با همراهی نهادهای امنیتی و نظارتی از جمله همکاری تنگاتنگ قوه قضائیه و شخص معاون اول محترم قوه جناب محسنی اژه ای اقدامات مؤثری برای شناسایی و بازداشت عوامل اصلی این تخلفات صورت پذیرفت و به همه فرهنگیان اطمینان می دهیم که با تمام توان برای بازگشت سرمایه های از دست رفته تلاش می نماییم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمیسیون آموزش و اینجانب پیگیر حل چند موضوع مرتبط با جمعی از معلمین عزیز هستیم، گفت: یکی از این مسائل تعیین تکلیف کامل معلمین حق التدریس، پرورشی و نهضت سواد آموزی است؛ الویت دیگر تعیین تکلیف وضعیت احتساب سنوات حق التدریس معلمینی است که سالها دلسوزانه و با تحمل مشقت ها و اکثرا در مناطق محروم خدمت نموده اند.

«حل این مسائل همراهی و مساعدت دولت محترم را می طلبد و از رئیس جمهور محترم می خواهم در این خصوص دستورات لازم را به سازمان مدیریت و برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش صادر فرمایند.»

رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری خانه ملت در پایان تاکید کرد: بر خود واجب می دانم، با درود بیکران به ارواح شهیدان عرصه دانش و تربیت، به ویژه سمبل جاودانه این روز استاد شهید مرتضی مطهری، مراتب احترام و قدردانی خود را بعنوان عضوی از جامعه معلمین در سالیان سال به حضور فرد فرد این پیام آوران آگاهی، دیانت و بینش تقدیم نمایم. بهترین آرزوها و دعای خیر را بدرقه راه پر فیض شان می‌کنیم.