به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کاپیتان مهدی قادری درباره اضافه شدن این 5 فروند هواپیما گفت: با ورود این تعداد هواپیمای جدید میانگین عمر ناوگان هوایی شرکت آسمان کاهش قابل توجهی خواهد یافت و هزینه های جاری شرکت را نیز کاهش خواهد داد.

وی افزود: برای خرید این هواپیماها پیش بینی لازم صورت گرفته و این موضوع در بودجه سال 99 شرکت به جهت تامین منابع دیده شده است.
قادری در ادامه به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل بسته شدن مرزهای هوایی و کاهش شدید مسافرت ها ، زیان اقتصادی فراوانی به صنعت هوایی ایران و جهان وارد شد اما تلاش کردیم با بهره مندی صحیح از پتانسیل های موجود و با مدیریت زمانبندی انجام تعمیرات و بازرسیهای فنی الزامی در دوران زمینگیری هواپیماها و افزایش ناوگان آماده به خدمت ، براین مشکلات غلبه نماییم.
قادری یادآورشد: با شیوع ویروس کرونا درصنعت هوانوردی برای اولین بار بسیاری از هواپیماهای جهان زمین گیر شدند وبرخی شرکت های بزرگ نیز تا مرز ورشکستگی پیش رفتند.

وی اظهارداشت: با وجود بروز این مشکلات، شرکت آسمان با تشکیل منظم جلسات کارگروه شرایط اضطراری (ERP) از ابتدای اسفندماه و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، در تمام این ایام خدمت رسانی به مردم را متوقف نکرده است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان همچنین تاکید کرد: آسمان جزو اولین شرکت هایی بود که به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به غربالگری و توزیع بسته های بهداشتی در پروازها کرد.