به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، به ریاست دکتر حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و نمایندگانی از بخش‌های مختلف شهرداری تهران و شهرداری مناطق برگزار شد.

حجت نظری در خصوص محتوای این جلسه گفت: در این جلسه تاکید شد تا در برگزاری مراسم‌ها به قرار گرفتن در ماه صفر و اربعین حسینی و نیز شرایط کرونا توجه ویژه شود.

وی افزود: خوشبختانه در برنامه ‌ریزی‌های انجام شده و برنامه‌های پیشنهادی نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفت. 

نظری ادامه داد: در همین راستا  بسیاری از اقدامات در بستر فضای مجازی یا فضای باز انجام خواهد شد. 

نظری افزود:  رویکرد امسال در هفته تهران توجه به تمام اقشار جامعه و شهروندان است. در همین راستا بنا شد تا با دعوت از تمام مردم، چه ساکنان تهران و چه ساکنان غیر از تهران بخواهیم تا در فضای مجازی تجربیات خود از تهران با هشتگی به نام # از_تهران_بگو به اشتراک بگذارند، تا این موارد در کتابی با مشارکت انجمن تهرانشناسی چاپ شود. 

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا مفاخر و مشاهیر محلات تهران شناسایی شده، و با همکاری سازمان زیباسازی به معرفی این افراد در محلات خود آنها، اقدام شود.

نظری گفت: این اقدام علاوه بر اینکه سبب شناخت بیشتر ساکنان محلات تهران از مفاخر محلی می‌شود، بلکه تعلق خاطر به محله را نیز در میان شهروندان افزایش خواهد داد. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید برنامه‌ها و رویدادهای هفته تهران مختص اقشاری خاص در شهر شود. در این جلسه پیشنهاد شد تا فیلم‌ها و آثار تصویری مرتبط با تهران در فضاهای باز به نمایش درآید. 

وی افزود: همچنین تورهای تهرانگردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

نظری افزود: برخی از مناطق و بخش‌های شهرداری پیشنهاداتی درمورد اجرای برنامه‌هایی نظیر پیاده‌ روی، حمایت از کافه‌ها، اجرای برنامه در موزه‌ها را داشتند، که تاکید شد به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود. 

وی ادامه داد: در این هفته خانه هنرمندان نیز برنامه های متنوعی را اجرا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: بنا شد برای اکران تصاویری از تهران، بر روی فضاهای شهری کشورهای خارجی نیز اقدام شود، که در این خصوص از ظرفیت سفارتخانه‌ها استفاده شده، و با همراهی وزارت امور خارجه این اقدام انجام شود، که پیگیری های آن در حال انجام است. 

وی ادامه داد: محتواهای مختلفی در مورد تهران و معرفی تهران نیز در فضای مجازی منتشر می شود، و علاوه بر آن مسابقات محلی با جوایزی نظیر بازدید رایگان از برج میلاد، در این مدت در برای شهروندان محلات برگزار خواهد شد.