به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  شریعتمداری در نشستی سه ساعته ضمن دیدار و گفت و گو با ایثارگران ،خانواده شهدا و فرزندان شاهد این وزارتخانه و مجموعه های تابعه به صورت ویدئو کنفرانسی از ایثارگران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها نیز تقدیر کرد . 
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی  با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای 8 سال مقاومت ملت ایران گفت:  یادآوری خاطرات آن دوران در ما  احساس غرور،افتخار، خود باوری و اتکا به نفس ایجاد می کند.  
وی افزود : با گرامیداشت این دوران، فرهنگ ایثار و شهادت، اصول و ارزش های حاکم برنظام و هر آنچه که مردم به خاطر آن در کنار امام(ره) قرار گرفتند و تا پای جان جنگیدند را تکرار کرده و تحکیم می بخشیم. 
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود : همه مدیران و همکاران در وزارتخانه مکلف هستند ،ایثارگران و  فرزندان شهدا را فرزندان خود بدانند . 
وی افزود : یقین بدانید اگر خدمتی به خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس می شود نه فقط خداوند متعال بلکه همه بندگان خدا را در جامعه خوشحال و خوشنود می کند.
سید ضیاء الدین شجاعی برهان، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از حضور در جمع ایثارگران ،خانواده های شهدا و فرزندان شهید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : اکنون که دهه چهارم انقلاب را پشت سرگذاشته و وارد دهه پنجم شده ایم شایسته است  فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش گسترش دهیم  و مهمتر اینکه بتوانیم در مقابل این عزیزان که در دهه شصت سختی های بسیاری را متحمل شده اند خدمتگزارانی صادق باشیم . 
در ادامه،ابراهیم صادقی فر،معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز با گرامیداشت یادو خاطره شهدای دفاع مقدس  گفت : ماهیت جنگ سخت دیروز به جنگ نرم تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه هدف جنگ نرم ،هویت زدایی ، گسست اجتماعی و ایجاد فاصله میان مردم با نظام است افزود: جنگ نرم  به دنبال واگرایی در جامعه ، هدف گرفتن ارزش ها و ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه  است  بنابراین ، جنگی متفاوت و آزمونی سخت برای ما است  که امیدوارم سربلند بیرون آئیم. 
علی حسین رعیتی فرد،  رئیس سازمان بسیج کارگری کشور نیز در ادامه نشست به ویژگی های دوران دفاع مقدس  و شرایط فعلی کشور پرداخت و گفت : رهبری مدبرانه حضرت امام(ره) و تلاش همه جوانان و مردم در دوران دفاع مقدس باعث شد که در مقابل تمامی کسانی که زر و زور داشتند بتوانیم بایستیم .
وی افزود : امروز درگیر جنگ ترکیبی در حوزه های مختلف هستیم و با تلاش و کوشش می توانیم  از این گذر تاریخی عبور کنیم . 
فرمانده بسیج جامعه کارگری کشور افزود : امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از آن قرار گاه های جنگ اقتصادی است که می تواند با تدبیر از هجمه اقتصادی  دشمن جلو گیری کند. 
رعیتی فرد افزود: قطعا جامعه کار و تولید و جامعه کارگری کشور تلاش های گسترده ای در همین شرایط دارند.
 وی افزود: امروز رسالت ما سنگین  است.  زیرا مردم فهیم به رغم مشکلات، پای نظام و انقلاب ایستاده اند  اما دشمن تلاش می کند که مردم را ناراضی و نا امید کند که قطعا مدیران ، تصمیم گیران و تصمیم سازان رسالت دارند که ایجاد امید کرده و تلاش کنند که چرخ صنعت و تولید کشور در شرایط جنگ اقتصادی بچرخد و بتوانند تولید را پیش ببرند. 
در ادامه نشست نیز علیرضا رحیمی،نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، حسین علایی ،سید علی حسینی،دستیار اقتصادی وزیر کار ، احمد غریوی  فرمانده  مرکز  مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند . 
همچنین در این نشست علیرضا ولی پور، آزاده  و مدیر کل حقوقی وزارت کار  ، مسعود آزادی فرزند شهیدو مشاوروزیر در امور ایثارگران ،  غلامعباس مهری، مشاور معاون توسعه کارآفرنی و اشتغال آزاده و ایثارگر به نمایندگی از جامعه ایثارگران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به طرح مسایل مربوط به ایثارگران در حوزه های مختلف به ویژه حوزه توانمند سازی، آموزش و منابع انسانی پرداختند . 
در ادامه این نشست نیز ارتباط مجازی ویدئو کنفرانسی با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های سراسر کشور برقرار شد و  مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای اردبیل، خوزستان، تهران ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، زنجان و هرمزگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به اقدامات انجام شده برای جامعه ایثارگری استان پرداختند .
 همچنین در این نشست نمایندگان جامعه ایثارگری استانها دغدغه ها ، مطالبات و مسایل مربوط به جامعه ایثارگران، خانواده شهدا و فرزندان شاهد را با وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی مطرح  کردند . 
غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع  نیز در پایان این نشست  پیرامون سوالات و مسایل مطروحه از سوی  نمایندگان ایثارگران در حوزه های توانمند سازی ، آموزش و منابع انسانی پاسخ های لازم  را ارائه کرد .