به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست سازمان تامین اجتماعی و جهش تولید گفت : این جلسه با مشارکت اعضای هیات رئیسه اتاق های بازرگانی ،صنایع ،معادن  و کشاورزی ایران و تهران تهران برگزار شد.
وی افزود :  این نشست برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در سال جهش تولید برگزار شد و ۶ سرفصل مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی تاکید کرد: در این نشست پیرامون برخی نگرانی های کارفرمایان تصمیماتی اتخاذ و اجرا خواهد شد؛ از جمله این تصمیم ها  حضور فعال کارفرمایان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است که پذیرفتیم  یک نفر اعضای دولتی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه را کم و یک نفر به نمایندگان جامعه کارفرمایی اضافه کنیم و به این ترتیب شرکای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌ها مشارکت بیشتری  داشته باشند.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: قراربراین شد که  نمایندگان کانون عالی بازنشستگان کشور درتمام جلسات هیات امنا از هفته آینده حضور موثر داشته باشند و به عنوان مدعو و در جریان خط مشی، سیاستگذاری، بودجه و گزارشات سازمان و صندوق‌های تابعه قرار گیرند.
وی یاد آورشد :مقرر شد ترکیب هیات‌های تشخیص و هیات‌های تجدید نظر تغییر کند.
وزیرتعاون ،کارورفاه اجتماعی  تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی کار بزرگی به نام تنفیح و اصلاح مقررات حاکم بر سازمان را انجام داد و بیش از ۲ هزار دستورالعمل مورد بازنگری قرار گرفت و قرار شد ۶۰ بخشنامه خلاصه شوند؛ زیرا تکثر بخشنامه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود .تا کنون ۵۶ بخشنامه به اتمام رسید و باقی مانده بخشنامه‌ها نیز تا پایان مهر ماه  اصلاح می‌شود بنابراین با شفاف سازی مقررات تامین اجتماعی  مجموعه ای از مشکلات بر سر راه واحدهای تولیدی در سال جهش تولید مرتفع خواهد شد.
شریعتمداری افزود: برخی از قوانین نیز نیازمند اصلاح است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و مشارکت خوبی برای اصلاح قانون با مجلس خواهیم داشت .