به گزارش اکونا پرس،

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت معیشت فرهنگیان در کشور، گفت: متاسفانه کشور اولویتی برای آموزش و پرورش ندارد و به همین دلیل به این وزارتخانه و کارمندانش توجه ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل معیشتی و مالی زندگی معلمان را می‌توان مهم‌ترین موضوعی دانست که نیازمند توجه ویژه مسئولان است؛ معلم موجودی زمینی است و زندگی او با شعار و شعر اداره نمی‌شود و برای مدیریت خانواده خود باید درآمد کافی به دست آورد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: فاصله بین حقوق کارکنان دولت و معلمان بسیار است و این فاصله در زندگی فرهنگیان کاملا مشهود و مشخص است؛ افرادی که با سن، مدارک و توانایی یکسان در دو دستگاه مختلف استخدام می‌شوند و از حقوق و مزایای متفاوتی برخوردارند و این مصداق بارز تبعیض است.

وی بیان کرد: متاسفانه نه تنها تبعیضات موجود بین حقوق این قشر و سایر کارمندان از بین نمی‌رود بلکه درآمد ناچیز معلمان نیز به درستی و در موعد مقرر پراخت نمی‌شود بنابراین وضعیت زندگی فرهنگیان از نظر مالی در بسیاری از موارد فاصله زیادی با سایر مردم دارد و در سطح پایینی قرار گرفته است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: قوانین که برای کارمندان دولت نوشته شده است باید برای معلمان نیز اجرایی شود؛ چطور برای کارمندان دولت تسهیلات رفاهی در نظر گرفته می‌شود اما این امکانات رفاهی به معلمان اختصاص نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه باید برای معلمان تسهیلات رفاهی و مشوق‌هایی مانند سایر کارمندان در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که می‌توان برای رفع بخشی از مشکلات این عزیزان در نظر گرفت پرداخت حقوق و مطالبات آنها در موعد مقرر است هرچند که میزان این حقوق و درآمد حق‌الزحمه واقعی آنها نباشد.

میرزاده تاکید کرد: در صورتی که می‌پذیریم تحول اساسی جامعه و توسعه کشور مدیون معلمان است باید پرسید برای این افراد چه تسهیلات و امکاناتی در نظر گرفته شده است تا معلمان را به پژوهش و مطالعه ترغیب کند و باعث شود آنان اندیشه‌ای جز پرورش دانش‌آموزان مبتکر، خلاق و باسواد نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: باید حساب ویژه‌ای برای فرهنگیان در نظر گرفت تا تقدس آنها حفظ شود؛ در این صورت می‎توان ادعا کرد که معلمی شغل انبیا است و ما وظیفه خود را در قبال این قشر انجام داده‌ایم. در صورتی که تسهیلات مناسبی برای معلمان در نظر گرفته شود نه تنها با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه نمی‌شویم بلکه مردم برای ورورد به این وزارتخانه نیز صف می‌بندند.