به گزارش اکونا پرس،

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامگذاری دومین روز هفته معلم، گفت: دومین روز این هفته به نام "معلم و تکریم اجتماعی" نامگذاری شده است؛ معلمی شغل انبیاست و حضرت علی(ع) می‌فرمایند کسی که یک کلمه به من بیاموزد مرا عبد خود کرده است؛ این جمله نشان‌دهنده جایگاه و عزت معلم است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه ما از دیرباز تا به امروز معلمان جایگاه و ارزش معنوی و اجتماعی ویژه‌ای دارا بوده‌اند و اگرچه درآمد آنان زیاد نیست اما شأن و جایگاه اجتماعی این شغل باعث می‌شود افرادی که آن را برمی‌گزینند، با عشق و علاقه و علیرغم محدودیت‌های مادی در این شغل به ادامه فعالیت بپردازد.

وی بیان کرد: ما باید برای حفظ جایگاه و تکریم مقام معلم به عنوان شخصی که آینده کشور در دست اوست، مدیران کشور را پرورش می‌دهد و محصول او آینده کشور را تضمین یا تخریب می‌کند، بالاترین احترام و جایگاه را برای آنان در نظر بگیریم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به وظایف جامعه برای تکریم جایگاه معلم، اظهار کرد: یکی از ابعاد این تکریم را می‌توان در حوزه اجتماعی و روابط مردم دید به این معنا که با تبلیغات اثرگذار، شأن فرهنگیان و جایگاه آنان را در جامعه ارتقا داد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس خاطرنشان کرد: سازمان صداوسیما و سایر حوزه‌های رسانه باید با تبلیغات خود آموزش مناسبی درخصوص جایگاه معلمان به جامعه ارائه دهند و نشان دهند که معلم دارای جایگاهی ارزشمند است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: یکی دیگر از راه‌هایی که برای ارتقاء جایگاه فرهنگیان می‌توان در نظر گرفت ساز وکارهای اداری است؛ نظام ادری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بتواند برای معلمان امتیازات خاصی را در حوزه‌های اجتماعی و سایر مسائل در نظر گیرد.