به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازمعاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در در رشته توییتی عنوان کرد که زادروز محمد علی سپانلو، شاعر تهران فرصت خوبی است که ایده تبدیل خانه وی به خانه موزه یا خانه شعر دوباره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بن‌بست سرو پلاک ۴ خیابان جمالزاده شمالی.خانه  شاعر تهران.خانه ای که محمدعلی سپانلو نیم قرن در آن زیست و همیشه محفل گرم دوستان بود.

اعطا افزود: این خانه محل برپایی جلسات شعرخوانی و نقد ادبی بسیاری از بزرگان ادب مانند اخوان ثالث و دولت آبادی و بسیاری از شعرا و نویسندگان معاصر بوده است، خوشبختانه این خانه در سال ۸۲ به ثبت ملی رسیده است.

سخنگوی شورا ادامه داد:  سال گذشته اخباری از تخریب این خانه و احداث بنایی چند طبقه به جای آن، نگرانی هایی را به وجود آورد؛ اما این موضوع  تکذیب شد.

اعطا افزود: بعد از اتفاقات نگران کننده ای که چند سال پیش  درباره سنگ مزار سپانلو افتاد، یکی از کارهای شایسته چیدمان هنری سنگ اولیه مزار او توسط باربد گلشیری بود که در هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران هم مورد تقدیر قرار گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: امروز که زادروز شاعرتهران است فرصت خوبی است که ایده تبدیل این خانه به خانه موزه یا خانه شعر دوباره مورد توجه قرار گیرد.