به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" ابراهیم صادقی فر " رئیس پنجمین همایش ملی فرهنگ کار، با تاکید بر اهمیت و لزوم ارتقاء فرهنگ کار در جامعه گفت : این همایش از سوی دفتر امور فرهنگی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی در دو بخش برگزار می شود.

وی افزود: در بخش گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با تعدادی از وزرا و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل اجرایی، آخرین وضعیت فرهنگ کار در کشور، آسیب شناسی و چالش های پیش رو و راهکارهای ارتقاء آن بررسی می شود .

صادقی فر گفت: در بخش علمی نیز،  ارائه مقالات علمی – پژوهشی در حوزه فرهنگ کار و ارتقاء آن در دستور کار دبیرخانه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال «جهش تولید» نامگذاری شده است و از طرف دیگر تحریم های ظالمانه و یک جانبه اقتصادی شرایط را برای هموطنان سخت کرده است، توجه بیشتر به فرهنگ کار، ارتقاء و نهادینه کردن آن در سطح جامعه از اولویت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است‌.

معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  تاکید کرد : توسعه اقتصادی - اجتماعی کشور، افزایش کیفیت تولیدات ملی و اقبال عمومی به آنها، افزایش سطح رفاه اجتماعی، امنیت شغلی و اعتماد عمومی به دستگاه ها و بخش های مختلف اقتصادی، ارتباط مستقیمی با ارتقاء فرهنگ کار در جامعه دارد و این همایش این موضوع را دنبال می کند.

صادقی فر افزود: این همایش با محور سیر تحول فرهنگ کار و جایگاه ارزشمندی آن در ایران با رویکرد بین نسلی و همچنین مطالعه تطبیقی فرهنگ کار در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می شود.

معاون فرهنگی ،اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی و سازمان های مردم نهاد در ارتقای فرهنگ کار  را از دیگر محور های این همایش برشمرد و افزود: نقش رسانه و هنر در ارتقاء فرهنگ کار، نقش و جایگاه فرهنگ کار در اقتصاد مقاومتی و جایگاه فرهنگ کار در بیانیه دوم انقلاب اسلامی نیز از جمله محورهای آن است .

وی جایگاه فرهنگ کار در برنامه‌های توسعه، اسناد بالادستی و سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور و تحولات آینده کار و فرهنگ کار در فضای مجازی را نیز از دیگر محورهای همایش ملی فرهنگ کار بر شمرد.‌