به گزارش اکونا پرس،

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۹۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۳۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۱۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هفت میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد.

وی افزود: شواهد نشان می دهد شانس و احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بین زنان باردار بیش از سایر افراد نیست اما با توجه به تغییرات هورمونی و سیستم ایمنی بدن زنان باردار این افراد باید بیشتر مراقب باشند. تا جای ممکن در این ایام از خانه خارج نشوند و از تردد در فضاهای سربسته و بدون تهویه خودداری کنند. همچنین خرید خانه را به یکی دیگر از اعضای خانواده بسپارند و زنان باردار و همه اعضای خانواده از زمان خروج از منزل تا زمان بازگشت حتما از ماسک استفاده کنند و در مدتی که بیرون از منزل هستند از دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: زنان باردار از حضور در اماکن شلوغ و تردد با وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنند. دیدارهای خانوادگی را به صورت مجازی انجام دهند و در صورت مصرف دارو، داروهای مورد نیاز خود را به میزان مورد نیاز در دسترس داشته باشند.