به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران همزمان به مناسبت سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی،پیش از ظهر امروز هفدهم دی ماه به همراه حسین نصرالله ، معاون مدیرکل و رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، حسین زمانیان،معاون امور فرهنگی، اکبر بیات،رئیس اداره روابط عمومی و ابراهیم ذوالفقاریان، رئیس اداره کمیته امداد شهرستان ری با خانواده شهید مدافع حرم «علی امرائی» دیدار و گفت و گو کرد.

پرپنچی در این  دیدار با بیان اینکه شهیدان الگویی برای ادامه راه ما هستند، گفت: این شهید بزرگوار از حامیان ارزشمند طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد بودند که تا زمان شهادت با حمایت مادی و معنوی از یک فرزند یتیم و دو فرزند خانواده نیازمند طرح محسنین  و سایر طرح های مشارکتی با این نهاد همکاری داشت و بعد از شهادت شهید امرائی خانواده وی حمایت از این فرزندان را ادامه دادند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه شهیدان افتخار نظام هستند، افزود: امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم و خانواده شهدا نمونه واقعی صبر و ایستادگی هستند و فرزندانی را پرورش دادند که مدافع اسلام و انقلاب شدند.

وی ادامه داد: خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند و با اهداء عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگی را انجام دادند.

پرپنچی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه است، بیان کرد: شهیدان و ایثارگران مظهر صلابت این مرز و بوم هستند و لازم است همه در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهداء  و فرهنگ ایثار و شهادت از همه ظرفیت ها بهره گیری نمایند.

مادر شهید علی امرایی با بیان خاطره ای از فرزند شهیدش ،گفت: علی دو خط تلفن داشت، یکی در سوریه مفقود شد و دیگری در منزل بود چند روز بعد از شهادت گوشی‌اش زنگ خورده و دخترم جواب داده بود؛ خانمی قصد داشت علی را برای افطاری دعوت کند از کمیته امداد تماس گرفته بود و به دخترم گفته بود مراسم دیدار با حامی داریم؛ دخترم متوجه منظورش نشده بود و به آن خانم گفته بود علی در سوریه به شهادت رسیده است و کارمند کمیته امداد توضیح داده بود که علی حامی طرح اکرام ایتام و محسنین بوده و حمایت مالی فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد را  عهده دار بوده است؛ تازه بعد از یک عمر زندگی با علی فهمیدم که درآمدهایش را کجا خرج می کرده و من که مادرش بودم نفهمیدم علی چه کار می‌کرد.

وی افزود: به جای علی، ما به مراسم کمیته امداد رفتیم و آن خانواده ها را از نزدیک دیدیم. آنها هم به مراسم چهلم علی آمدند. مسئولین کمیته امداد می‌خواستند پرونده ها را ببندد ولی همسرم اجازه نداد و گفت: خودم مخارج آنها را به جای علی می‌دهم. علی برای سرپرستی ایتام به کمیته امداد شهرری مراجعه نکرده بود و برای اینکه کسی سر از کارش در نیاورد به کمیته امداد منطقه دیگری رفته بود و از آن‌جا یتیم انتخاب کرده بود.

شایسته ذکر است: شهید مدافع حرم « علی امرایی» از جمله جوان‌های بی‌باک، بابصیرت و خوش‌فکر جمهوری اسلامی ایران بود که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در شهر «درعا» مرکز استان درعا در سوریه با اصابت موشک به خودرو به شهادت رسید.