به گزارش اکونا پرس،

دکتر سعید نمکی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا مازندران در ساری افزود : این بیماران یک خانواده ایرانی ساکن یکی از کشورهای اروپایی هستند که اواخر هفته گذشته به کشور سفر کردند.

وی گفت : با وجود این که نتیجه تست پی سی آر (PCR) این افراد که در کشور میزبان انجام شده بود ، اعلام شد ، ولی پس از ورود به ایران مورد آزمایش قرار گرفتند و بر اساس اطلاعاتی که روز جاری به وزارت بهداشت ارائه شد ، نتیجه آزمایش آنها مثبت و ویروس از نوع جهشی انگلیسی بود.

دکتر نمکی افزود : در شرایط فعلی ویروس جهش یافته انگلیسی در بیشتر کشورهای اروپایی شیوع یافته و به نوعی اروپایی شده است و ما نیز محدودیت هایی را برای ورود افراد از این کشورها به ایران را برقرار کرده ایم که از جمله آن داشتن تست منفی پی سی آر است.

وی ادامه داد : با این وجود از تمامی افرادی که از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها به ایران سفر می کنند تست پی سی آر گرفته می شود و تا قبل از مشخص شدن نتیجه نیز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وزیر بهداشت گفت : یک مورد مشکوک به ویروس انگلیسی در استان مازندران نیز شناسایی شده بود که نتایج آزمایش این افراد نیز منفی اعلام شده است.

دکتر نمکی همچنین با اعلام اینکه تست های انسانی واکسن ایرانی کرونا تا امروز موفق و بدون عارضه بوده است، اظهار داشت: تا پایان بهار سال آینده تولید واکسن ایرانی کرونا به مرحله تولید انبوه می رسد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه به منظور بررسی میدانی وضعیت کرونایی استان مازندران وارد این استان شده است.