به گزارش اکونا پرس،

پس از  شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و کشتار  میلیون‌ها نفر از انسان ها آغاز ساخت واکسن مبارزه با این ویروس در دستور کار کشورهای مختلف از جمله روسیه، ایران، چین، انگلیس آمریکا فرانسه و غیر قرار گرفت. پس از گذشت چند ماه برخی از کشور ها از ساخت و تولید واکسن کرونا و همچنین آزمایشات انسانی آن سخن به میان آوردند. از طرفی نیز دانشمندان ایرانی با سابقه موفق در ساخت واکسن های هپاتیت ، سرخچه،  فلج اطفال کار تولید و آزمایش واکسن کرونا را آغاز کردند و اکنون نیز در مرحله تست‌های نهایی انسانی قرار دارد.

 مسئولان تست بالینی واکسن کرونای ایرانی این نوع واکسن را یکی از ایمن ترین و کم عارضه ترین آن در بین مدل های مشابه خود در جهان می دانند. به گفته کارشناسان واکسن کرونا ایرانی با استفاده از ویروس های کشته شده تولید و ایران پرسابقه ترین کشور در ساخت این مدل واکسن ها  است.

 این در حالی است که اغلب کشورهای سازنده واکسن کرونا امیدی به ریشه کن شدن این بیماری ندارند و هنوز آمار مرگ و میر در این کشورها رو به افزایش است از طرفی نیز تصاویری از تست های انسانی برخی از واکسن های خارجی نشان از عوارض آنی و مرگ دریافت کننده دارد.

اما در این بین برخی از افراد مبتلا به درد خودتحقیری در فضای مجازی بدون شنیدن واقعیت ها و موفقیت های دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن و یا سابقه صدساله ایران در انستیتو پاستور ریشه کن کردن بیماریهایی همچون فلج اطفال، دیفتری هپاتیت و... با استفاده از واکسن های ایرانی، سعی بر معیوب نشان دادن دستاوردهای کشورشان دارد.

 به گونه ای که هر دستاوردی متعلق به کشورهای غیر از ایران را نجات بخش می دانند اما واکسن ایرانی که تاکنون تمام مراحل آزمایشات را با موفقیت گذرانده  مایه نابودی  و تحقیر می دانند. درد خودتحقیری عقل انسان را زایل نکرده و نمی گذارد  واقعیت ها را ببیند.