به گزارش اکونا پرس،

هر کس ، از کودکان تا افراد مسن ، می تواند دچار آبسه شود. اگر لثه شما دچار آبسه شد، به خودی خود بهتر نمی شود. شما نیاز به درمان توسط دندانپزشک یا متخصص ریشه دارید. متخصص می تواند به شما در نجات دندان کمک کند. اگر آن را درمان نکنید ، عفونت می تواند فراتر از فک به گردن ، سر یا سایر اعضای بدن گسترش یابد. چه عواملی باعث آن می شود؟ دندان شما در خارج سفت است ، اما قسمت داخلی آن با پالپی ساخته شده از اعصاب ، بافت همبند و رگ های خونی پر شده است. گاهی اوقات آلوده می شود. اغلب نتیجه این است: -حفره عمیق یا پوسیدگی در دندان -بیماری لثه ، همچنین به عنوان بیماری -پریودنتال -دندان ترک خورده اگر عفونت را درمان نکنید ، می تواند پالپ را از بین ببرد و منجر به آبسه شود. دو نوع مشترک وجود دارد: آبسه پری اپیکال در نوک ریشه دندان شما تشکیل می شود. آبسه پریودنتال بر استخوان کنار دندان شما تأثیر می گذارد . شما می توانید بیش از یک آبسه بگیرید. یا یک آبسه می تواند از طریق استخوان عبور کرده و در چندین لکه ظاهر شود. اما هر کدام فقط مربوط به یک دندان است. چگونه دندان آبسه شده تشخیص داده می شود؟ ممکن است متوجه موارد زیر شوید: درد تورم قرمزی لثه مزه بد درد هنگام جویدن درد فک تب تورم غدد لنفاوی مشکل در تنفس یا بلعیدن

گاهی اوقات آبسه باعث ایجاد جوش مانند لثه می شود. اگر آن را فشار دهید و مایعات خارج شود ، مطمئناً یک دندان آبسه دارید . آن مایع چرک است.

دندان آبسه چگونه درمان می شود؟ در حالی که درد و تورم از علائم رایج است ، اما ممکن است هیچ علائمی نداشته باشید. این بدان معنی است که جیب چرک جایی برای تخلیه پیدا کرده است. اگر علائمی ندارید ، دندانپزشک می تواند از طریق اشعه ایکس در یک معاینه معمول آبسه را تشخیص دهد. آنها ممکن است به دندان شما ضربه بزنند تا ببینند آیا درد می کند. اگر آنها نتوانند به خودی خود آبسه را تشخیص دهند ، احتمالاً شما را به یک متخصص ریشه دندان می فرستند ، متخصص آموزش دیده برای کار بر روی دندان های آبسه . این دندانپزشک می تواند به طور قطع آبسه داشته باشد یا در صورت وجود آن را درمان کند.

 آیا می توان از دندان آبسه پیشگیری کرد؟ هدف خلاص شدن از شر عفونت است. برای انجام این کار ، متخصص ریشه دندان ممکن است تلاش کند:

 آنتی بیوتیک ها : اگر عفونت از ناحیه آبسه به فک یا دورتر از بدن منتقل شده باشد ، احتمالاً آنها را خواهید گرفت. با این حال ، آنها آبسه را درمان نمی کنند. کشیدن: اگر متخصص ریشه دندان نتواند دندان را نجات دهد ، باید بیرون بیاید.