به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبرافتخاری امروز (سه شنبه ۱۴بهمن ماه) در این مراسم ضمن گرامی داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشورمان که خانواده انسجام گذشته را ندارد، باید بیش از پیش به مادران به عنوان افرادی که نقش «جامعه سازی»، «تربیت» و «تحکیم بنیان خانواده» را دارند، توجه شود.

وی با بیان اینکه در جمع بزرگ بازنشستگان کشوری، افراد برجسته فراوانی وجود دارند، اظهار داشت: با دلیل بیماری کرونا و محدودیت صندوق، در خدمت تعداد محدودتری از بانوان بازنشسته فرهیخته هستیم تا این روز بزرگ را در کنار هم ارج نهیم.

افتخاری تصریح کرد: خوشبختانه جامعه ایرانی به شرایطی رسیده که روز مادر را به هر شکل گرامی می دارد.

وی با تاکید بر اینکه «این مساله نشات گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی حاکم بر جامعه ما است» گفت: هم در فرهنگ اسلامی توجه به زن و مادر دیده می شود و پیامبر گرامی اسلام در شرایط اجتماعی آن زمان توجه ویژه ای به بانوان داشتند و بر این موضوع تاکید می کردند و هم در فرهنگ ایرانی جایگاه مادر محترم بوده و تعلق خاطر خاصی در میان فرزندان به مادر وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تحکیم و تقویت شود و ما وظیفه داریم به عنوان یک الگو این فرهنگ را با برگزاری همین مراسم و برنامه های آئینی به نسل های بعدی منتقل کنیم.

افتخاری با اشاره به ارزش ها و آثار نقش تربیتی مادران در جامعه سازی گفت: اگر بخواهیم جامعه ای رشد یافته و کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید نقش تربیتی مادران هم در جامعه و هم در بین بانوان نهادینه شود؛ چراکه اگر فرزندانی درست و خلف و نقش آفرین در خانواده تربیت شوند، قطعا جامعه نیز رشد خواهد یافت و همه این ها مرهون وجود مادران است.

در این نشست که تعدادی از بانوان پیشکسوت و فرهیخته از دستگاه های مختلف از جمله اداره کل آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی و علوم پزشکی در حوزه فعالیت های عام‌المنفعه، ساخت مدرسه، مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، اختراع  و ساخت وسائل آزمایشگاهی و آموزشی، تالیف کتاب و مقالات علمی، همسران شهید و جانباز دفاع مقدس و همچنین کارآفرینی و تلویدکننده حضور داشتند و به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به مجموع سخنان و مطالب ارائه شده از سوی بانوان بازنشسته حاضر در این نشست، پیشنهاد داد: مرکز نوآوری صبا که چندماهی است با هدف تقویت و حمایت از استارتاپ ها و ایده هایی که امکان خدمت به جامعه بازنشستگان را به صورت خلاقانه دارند، راه اندازی شده این امکان را دارد تا از ایده های ناب، خلاقانه و کاربردی در حوزه بازنشستگی که توسط خود بازنشستگان ارائه شود حمایت کند.

افتخاری تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در این مرکز وجود دارد و بازنشستگان نیز مهارت ها و تخصص های خاصی دارند که می توانند در قالب یک فضای ویژه آن ها را به اشتراک بگذارند.

در پایان این نشست، دکتر افتخاری با اهدای گل و لوح تقدیر از بانوان بازنشسته و فرهیخته حاضر در جلسه قدردانی کرد.