به گزارش اکونا پرس،

بالکن های ساختمان های متفاوت، شکل های مختلفی دارند و همچنین اندازه های متفاوتی  با یکدیگر دارند به همین علت شیشه بالکن ها هم انواع و طرح های مختلفی دارند و هرکدام از آن ها کارکردهایشان نیز متفاوتند. این شیشه بالکن ها علاوه بر زیبایی و بهتردیده شدن ساختمان ها، فضایی برای انجام کارهای مورد علاقه را ایجاد می کنند.در این مقاله به معرفی انواع مختف شیشه بالکن ها می پردازیم.

شیشه های بدون فریم           

در سیستم شیشه های بدون فریم محیط بالکن خود را مطابق میل خود طراحی خواهید کرد و از مزایای عایق شدن بالکن بهره‌مند خواهید شد. سیستم بالکن شیشه ای جهان نما با هدف تامین محیطی ارام و زیبا برای شما از بهترین متریال استفاده می‌کند و بیمه سامان نیز به مدت یکسال ضمانت محصولات را تضمین خواهد کرد.

سیستم بالکن شیشه ای جهان نما شامل دو پروفیل عمودی است که بصورت تکیه گاه روی سقف، نرده و یا کف ساختمان جاسازی می‌شود. شیشه سکوریت در قاب آلومینیومی جاسازی می‌شود، شیشه سکوریت هایی با ضخامت 6-8-10-12 میلی‌متر که متناسب با کاربرد و فضای بالکن شما بهترین انتخاب را برای باز شدن و تاشدن شیشه ها فراهم می‌سازد. پنل شیشه ای اول براحتی در امکان چرخش 90 درجه را دارد و براحتی در کنار فریم قرار میگیرد. بقیه شیشه ها نیز که برای حفظ زیبایی بالکن و نمای ساختمان هم اندازه برش داده شده اند صورت یک اسلاید امکان حرکت به طرفین فریم را دارد. زمانی که هر یک از شیشه ها صورت افقی به یک سمت حرکت داده می‌شوند، لولاها بصورت پیوسته در ارتباط با شیشه هستند و امکان باز شدن کامل شیشه ها فراهم می‌شود. حرکت شیشه ها به سمت داخل امکان نظافت آسان و راحت شیشه ها را فراهم می‌سازد.

بیشتر: شیشه بالکن در تهران

انواع شیشه بالکن                                                             

شیشه بالکن ها انواع و مدل های مختلفی دارند که بالکن هایی شیشه ای را ایجاد می کنند و مطابق سلیقه  افراد می توان هر کدام را نصب کرد. در ادامه به انوع مختلف شیشه بالکن میپردازیم.

1. شیشه بالکن بدون قاب

اولین نوع از شیشه بالکن ها به شیشه بالکن  بدون قاب معروف هستند. این شیشه بالکن همانگونه که از نام آن پیداست فاقد قاب هستند و از یک پانل تشکیل شده است. این شیشه بالکن مانعی برای دید ایجاد نمی کند و ظاهر آن کاملا یک دست می باشد.

در شیشه بالکن بدون قاب  هیچ نوع پروفیلی برای اتصال  درب ها  و شیشه ها به هم استفاده نشده است. برای نگه داشته شدن و ثابت شدن بر روی بالکن تنها از دو پروفیل درفاصله طولانی که اغلب در دو طرف بالکن می باشد استفاده می شود. جنس شیشه این نوع، شیشه سکوریت 10 میلی می باشد که معمولا با یراق آلات عرف موجود در بازار که مربوط به شیشه سکوریت می باشند نصب می شود. مشکل مهم و اساسی این نوع سیستم این است که اغلب  شیشه ها ثابت است و فقط دربچه در وسط سیستم آن هم برای تهویه قرار میگیرد.به دلیل این نوع طراحی در واقع تمیز کردن این شیشه ها از بیرون کاری غیر ممکن است. همچنین درز های بین شیشه ها هم که جزئی ضروری جهت انقباض و انبساط شیشه هاست سبب می شود که درزگیری به طور کامل امکان پذیر نباشد.

2. شیشه بالکن ریلی تاشو

شیشه بالکن ریلی یکی از پر طرفدارترین شیشه بالکن ها است  زیرا علاوه بر خصوصیت ریلی بودن و جمع شدن در فضای بسیار کم، شستشو و نظافت  راحت را امکان پذیر می کند. شیشه بالکن ریلی از پانل های شیشه ای که هم اندازه هستند ایجاد می شود که از کناره ها به پروفیل های عمودی که در دو طرف بالکن نصب شده اند متصل می شوند و همچنین شامل چرخ هایی در بالا و پایین هستند که به وسیله ی آن ها سوار پروفیل های آلومنیومی تعبیه شده در کف و سقف بالکن می شوند.  کارکردن با شیشه بالکن های ریلی  بسیار راحت است و هرشخصی می تواند آن ها ارا باز و بسته کند.

شیشه بالکن ریلی با مزیت هایی همچون  ریلی بودن و جمع شدن این اجازه را به کاربران میدهد که هرزمان که بخواهند آن را جمع کنند و استفاده نکنند.

3. شیشه بالکن پنجره ای

نوع دیگر شیشه بالکن ها، شیشه بالکن پنجره ای می باشد که همانگونه که از نامش پیداست به طور معمول به نام پنجره بالکن شناخته می شود. منظور از پنجره بالکن این است  که باز و بسته شدن این نوع شیشه بالکن به صورت پنجره می باشد. شیشه بالکن های پنجره ای اضافه بر اینکه در ظاهر با دیگر انواع شیشه بالکن ها متفاوت هستند، خصوصیات ویژه بالکن بعنوان فضای باز واحد های آپارتمانی را از دست می دهد و عملا بالکن دیگر بالکن نیست و بلکه اتاقی است مثل سایر اتاق های خانه!

4. نرده ی شیشه ای

نرده ی شیشه بالکن از جمله تجهیزاتی می باشد که در بالکن ها استفاده می شند و نوعی نرده ی شیشه ای هستند. نرده ی شیشه ای بالکن مانند شیشه بالکن ها از جنس سکوریت هستند اما پانل های استفاده شده  در ساخت نرده ی شیشه ای تا حدی ضخیم تر از پانل های سایر شیشه بالکن ها می باشند. نرده ی شیشه ای جهت افزایش زیبایی و نمای ساختمان استفاده می شود  و مثل سایر شیشه بالکن ها فضای شیشه ای بسته ایجاد نمی کنند.

شرکت جهان نما از سال 1389 فعالیت خود را به طور تخصصی در زمینه شیشه بالکن آغاز نمود. در بدو تاسیس،این شرکت با اعزام نیروی فعال به کشور ترکیه جهت آموزش و نصب شیشه بالکن بطور اصولی اولین قدم محکم را در این راه برای رفاه حال هموطنان عزیز برداشت. در طی سال های گذشته با عنایت خداوند و همچنین کیفیت بالای یراق آلات تاکنون توانسته بیش از هزار پروژه در تهران و بیشتر از 500 پروژه در شهرستان را با بالاترین کیفیت ممکن به شما عزیزان ارایه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://www.jahannamabalcony.com مراجعه فرمایید.