به گزارش اکونا پرس،

سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۷۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.  و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ماسک همچنان مهمترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کروناست بنابراین استفاده درست از ماسک و آموزش همگانی آن بسیار مهم است. هنگام استفاده از ماسک باید دقت شود که ماسک، پاره، مرطوب یا آسیب دیده نباشد.

وی افزود: قبل از دست زدن به ماسک باید دست ها را به مدت 20 ثانیه شست و شو دهید و از پوشاندن دهان، چانه و اطراف آن بدون شکاف مطمئن شوید. همچنین هنگام استفاده از ماسک از هر گونه لمس آن خودداری کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هنگام صحبت کردن با دیگران به هیچ وجه ماسک را بر ندارید و به محض مرطوب شدن ماسک آن را با یک ماسک تمیز جایگزین کنید. ماسک استفاده شده را در سطل در دار بیندازید و بدون تماس آن با خود و سطوح اطراف آن را دور بیندازید.

لاری افزود: پس از تعویض ماسک از دست زدن به صورت و چشم خودداری کنید. دست ها را با آب و صابون بشویید یا با الکل ضدعفونی کنید.