ما بهترین رویه برای مهاجرت از طریق خرید ملک را به شما معرفی می کنیم.

در سالهای اخیر میزان سرمایه گذاری های خارجی ایرانیان در محیط بین المللی افزایش چشم گیری داشته است. یکی از مواردی که این سرمایه گذاریها در آن نمود بارزی داشته خرید ملک خارجی است. مهاجرت از طریق خرید ملک از جمله سریع ترین و قطعی ترین روش هاست اما مواجهه با یک کشور جدید و قوانین متفاوت ممکن است این کار را برای ایرانیان مشکل و گاهی گیج کننده کند. با افزایش تقاضا برای خرید ملک خارجی متاسفانه شاهد افزایش سوء استفاده ها توسط افراد سودجو نیز هستیم. سوء استفاده هایی که اغلب به دلیل عدم آگاهی سرمایه گذاران خارجی اتفاق می افتند.

اگر شما هم به خرید ملک خارجی فکر می کنید حتما سوالات بیشماری ذهن شما را به خود مشغول کرده است. کجا ملک بخریم؟ از چه شخص یا شرکتی خرید را انجام بدهیم؟ قوانین و مقررات خرید ملک در کشور مقصد چگونه است؟ آیا خرید ملک به منظور مهاجرت قواعد خاصی دارد؟ برای یافتن بهترین قیمت ها چه اصولی باید رعایت شود و مهم تر از همه اینکه در این روند به چه کسانی اعتماد کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در این مقاله به جهت پایان دادن به تمامی سر در گمی ها و نشان دادن مسیر صحیح شرکت اینوستایم در مورد بهترین رویه برای مهاجرت از طریق خرید ملک سخن خواهد گفت. ما مراحل یک خرید ملک خارجی موفق را از جمله جستجو و انتخاب ، نظارت بر امور قراردادی خرید ملک خارجی و در نهایت اقدام برای مهاجرت از طریق خرید ملک را مورد بررسی قرار می دهیم.

Untitled1

 

جستجوی هدفمند و بدون واسطه

یک پروژه موفق مهاجرت از طریق خرید ملک نیازمند یک جستجوی هدفمند و بدون واسطه است. افرادی که می خواهند در داخل کشور هم ملک بخرند در انتخاب ملک حساسیت به خرج می دهند حال که بحث خرید ملک خارجی مطرح است طبیعتا این حساسیت ها باید بیشتر از قبل باشد.

شما باید این امکان را داشته باشید که بدون استرس و فشار افراد سودجو میان گزینه های متعدد و متنوع گشت و گذار کنید و با در نظر گرفتن شرایط خاص خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. این همان دلیلی است که شما باید تلاش کنید که واسطه ها را در این مسیر حذف کنید. در این بین منبعی که برای جستجوی ملک خارجی برای خرید استفاده می کنید باید موثق باشد و تمامی اطلاعات و جزئیات را به صورت کاملا صادقانه در اختیار شما بگذارد.

انتخاب کشور ، شهر و محله هم در مرحله جستجو اهمیت زیادی دارد چرا که جستجوی شما را به سمت هدف مشخص محدود می کند و بسیاری از سردرگمی ها را از سر راه شما بر خواهد داشت. بعد از انتخاب موقعیت مکانی باید به فکر انتخاب نوع ملک باشید. اگر قصد خرید ملک مسکونی در خارج را دارید شما می توانید به گزینه های آپارتمان ، خانه دربست و ویلا فکر کنید. همچنین مهاجرت از طریق خرید ملک با معامله املاک تجاری و اداری نیز ممکن است.

نکته دیگری که در جستجو و انتخاب ملک اهمیت دارد بحث شرکت سازنده پروژه ساختمانی است. شما اصلا نمی خواهید اسیر بد قولی ها و بد عهدی های یک شرکت سازنده غیر معتبر شوید به همین دلیل باید در انتخاب دقت کنید که پروژه مورد نظر محصول کار یک سازنده خوش نام و متعهد باشد.

نظارت بر امور قرارداد خرید ملک خارجی                                 

بعد از گذر از مرحله جستجو و انتخاب ، مرحله بسیار مهم نظارت بر امور قرارداد خرید ملک خارجی آغاز می شود. طرف قرارداد شدن با یک سازنده معتبر به این معنا نیست که شما تمام امور را به طرف قرارداد واگذار کنید. شما باید با کمک وکلای متخصص سرمایه گذاری و مهاجرت قرارداد خرید ملک خارجی را بررسی و در صورت نیاز ویرایش کنید.

نکات حقوقی که در قرارداد خرید ملک خارجی قید می شود می تواند پروسه انتقال ملک و تنظیم سند آن را و در وهله بعدی پروسه مهاجرت شما و خانواده شما را دگرگون کند. . وکلای متخصص باید در خصوص نحوه پرداخت ثمن ، نحوه تحویل و تسلیم ملک ، نحوه انتقال سند و متعلقات و منضمات ملک اظهار نظر کنند. چه بسا یک وکیل خوب بتواند در مراحل مذاکره قراردادی برای شما امتیازات و تخفیفات ویژه بگیرد.

این نظارت حقوقی باید کاملا بی طرف و تخصصی باشد به همین دلیل اعتماد به تیم حقوقی سازنده یا بنگاه املاک عملا بی فایده است چرا که آنها استخدام شده اند تا منافع کارفرمایشان را حفظ کنند.

Untitled2

اقدام برای مهاجرت از طریق خرید ملک

بعد از امضای یک قرارداد منصفانه و مطمئن نوبت به انجام امور اداری مربوط به مهاجرت از طریق خرید ملک می رسد. اگر شما در مراحل انتخاب ملک و سپس تنظیم قرارداد خرید ملک به خوبی عمل کرده باشید در این مرحله نگرانی نخواهید داشت. با همراهی یک وکیل توانمند می توانید در اسرع وقت و بسته به مورد برای دریافت اقامت کشور خارجی و یا دریافت شهروندی آن کشور اقدام نمایید.

البه لازم به ذکر است که در این موارد هم استفاده از یک وکیل متخصص که فقط برای شما کار می کند مورد توصیه است چرا که اگر بخواهید به وکلای شرکت سازنده و یا بنگاه املاکی که واسطه معامله بوده است برای مهاجرت از طریق خرید ملک اقدام کنید ، ممکن است مجبور باشید زمانهای زیادی برای رسیدن به نتیجه صبر کنید.

این اشخاص معمولا هیچ قراردادی در خصوص پیگیری امور مهاجرتی با شما امضا نمی کنند و این کار را به عنوان یک لطف یا یک پروموشن تبلیغاتی برای شما قرار است انجام بدهند. در نتیجه شما نمی توانید به شکل مناسب آنها را به انجام کار در اسرع وقت الزام کنید.