به گزارش اکونا پرس،

علیرضا کاظمی پیش از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل و تکریم از معلمان قرچک طی سخنانی نقش معلمان در کشور را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: همه باید برای ارتقای نقش معلم در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی شهید مطهری را بهترین الگو برای جامعه فرهنگی کشور دانست و گفت: فعالیت گسترده استاد شهید، مرتضی مطهری بر کسی پوشیده نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکلات مالی فرهنگیان خبر داد و گفت: در این خصوص اقداماتی نیز انجام شده و پیگیری ها ادامه دارد، اما در این راه به کمک همه نهادها و ادارات به جامعه بزرگ فرهنگیان نیاز داریم.

وی خواستار ورود تمام مسئولان برای حل مشکلات فرهنگیان شد و افزود: اموزش و پرورش در کشور مشکلات زیادی دارد، اما هرگز این مشکلات نتوانسته جلوی پیشرفت را بگیرد و هر روز شاهد توسعه و رشد جامعه در پی تلاش این نهاد فرهنگی و آموزشی هستیم.

کاظمی معلمان را امانت دار دانسته و اضافه کرد: انسان ها و دانش آموزان امانت هایی بسیار مهم در دست معلمان هستند و باید سعی شود، تا این امانت به خوبی ادا و تحویل جامعه شود، چرا که نسل آینده کشور توسط معلمان تربیت می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هفته معلم را هفته افتخار و نقش‌آفرینی فرهنگیان در کشور خواند و تاکید کرد: قش معلم نقش تراز جامعه است و می تواند مشخص کننده پارامترهای جامعه باشد،  تراز و آینده جامعه بستگی به دیدگاه معلم دارد و مدرسه به اعتقاد همه صاحب‌نظران تعلیم و تربیت آیینه تمام‌نمای جامعه است.

وی اضافه کرد: معلمان قلب تپنده جامعه هستند و اگر معلمان جامعه با شور و نشاط وارد مدارس و سر کلاس‌ها شوند جامعه با نشاط خواهد بود، اما اگر معلمان نسبت به تربیت دانش‌آموزان در کلاس‌ها کوتاهی کند جامعه بی‌ثبات می‌شود.

کاظمی گفت: خوشبختانه معلمان کشور با تمام وجود در راستای اقتدار نظام در حوزه علم و دانش تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، پیش از ظهر دوشنبه همایش تجلیل و تکریم از معلمان قرچک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و فرهنگیان در این شهرستان برگزار شد.