. برای این که با ارزهای دیجیتال آشنا شوید و به تمام سوالاتی که احتمالا با خواندن این متن به سراغ ذهنتان آمد پاسخ خواهیم داد کافی ست در ادامه با ما همراه باشید. سوال این است که آیا می توانید به ارزهای دیجیتال اعتماد کنید؟ و آیا باید به دنیای سرمایه گذاری ارز دیجیتال بپیوندید؟ برای پاسخ دادن به این سوالات بهتر است در قدم اول با مفهوم ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

آموزش ارز دیجیتال

Cryptocurrency یا ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال در حقیقت دارایی های دیجیتالی هستند که مردم از آنها به عنوان سرمایه گذاری و خریدهای آنلاین استفاده می کنند. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد. بیت کوین معروف ترین است اما Ether ، Bitcoin Cash ، Litecoin و Ripple چند مورد دیگر هستند. انواع شرکت های بزرگ فن آوری و امور مالی یک قطعه پای رمزنگاری می خواهند. حتی فیس بوک ارز رمزنگاری شده ای به نام Libra ایجاد کرده است.

شما هم احتمالاً در مورد افرادی که با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال صدها هزار دلار درآمد (یا ضرر می کنند!) شنیده اید. ارزهای دیجیتال مدت زمان زیادی ست که شروع به فعالیت کرده و امروزه بین اکثر مردم جایگاه چشمگیری دارد. جالب است بدانید اولین ارز دیجیتال بیت کوین بود که در سال 2009 توسط شخصی ناشناس و با نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می کند؟

ارزهای دیجیتال بدون واسطه مانند بانک یا دولت در اینترنت از شخصی به شخص دیگر مبادله می شوند، این ارزهای دیجیتال واسطه نمی پذیرند و برای جا به جایی نیازی به بانک و شعبات آن ندارند، این موضوع موجب می شود که هم معامله های سریع تری داشته باشید هم این معامله ها برای شما ارزان تر تمام شود.

ارز دیجیتال اتریوم Ethereum

در سال 2012، در سن 17 سالگی، ویتالیک بوترین توسط پدرش به بیت کوین معرفی شد و علاقه زیادی به فناوری آن پیدا کرد. ویتالیک شروع به نوشتن برای مجله بیت کوین کرد و پیشنهاداتی برای ایجاد بسترهای بیت کوین ارائه داد. وقتی این پیشرفت ها انجام نشد ، او تصمیم گرفت به جای آن ارز رمزنگاری شده خود را بسازد.

ایده او Ethereum بود و در سال 2015 به کار خود ادامه داد. از زمان شروع کار، قیمت Ethereum بسیار بالا رفته است و اکنون دارای 44.7 میلیارد دلار است (این ارزش کل ارز Ethereum در جهان امروز است). بنابراین، چرا Ethereum در حال افزایش است؟

فناوری Ethereum پتانسیل واقعی برای تغییر جهان دارد. شما می پرسید که فناوری Ethereum چیست و چه چیزی آن را بسیار خاص می کند؟ بیایید بفهمیم!

شاید شنیده باشید که اتریوم یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین است. اگرچه اتریوم سومین ارز دیجیتال به حساب می آید ، اما چیزی بیش از یک سکه مجازی است! اتریوم همچنین یک پلت فرم بلاکچین است که برای انجام معاملات در سیستم عامل استفاده می شود و در واقع Ether نامیده می شود، اگرچه اغلب از آن به عنوان اتریوم نیز یاد می شود!

ارز دیجیتال اتریوم یک پلتفرم منبع باز است که از فناوری بلاکچین برای ایجاد و اجرای برنامه های دیجیتالی غیرمتمرکز یا "dapps" استفاده می کند که کاربران را قادر می سازد بدون توافق یک مرد میانه ای توافق کرده و معاملات را مستقیماً با یکدیگر انجام دهند تا کالا و خدمات را خریداری، فروش و به معامله بپردازند. ارز دیجیتال اتریوم از طریق یک شبکه جهانی رایانه کار می کند که با هم به عنوان یک ابر رایانه کار می کنند. این شبکه قراردادهای هوشمند را جمع آوری و اجرا می کند برنامه هایی که در تئوری مستقل از هرگونه دخالت هستند، زیرا بلاکچین در برابر دستکاری مقاومت می کند. قراردادهای هوشمند دقیقاً مطابق برنامه اجرا می شوند و خطر تقلب را تا حد زیادی کاهش می دهند!

ارز دیجیتال لایت کوین LITE COIN

انتشار Litecoin در سال 2011 که به عنوان اولین "ارز دیجیتال جایگزین" موفق شناخته می شود، موجی از توسعه دهندگان را به تلاش برای گسترش پایگاه کاربری ارزهای دیجیتال تشویق می کند!

بنابراین، در حالی که Litecoin اولین ارز دیجیتال نبود که کد Bitcoin را کپی کرد و ویژگی های آن را اصلاح کرد، یکی از مهمترین موارد تاریخی است که با گذشت زمان بازار قدرتمندی را ایجاد می کند!

ارز دیجیتال استلار STELLAR

Stellar یک نوع ارز دیجیتال است که توسط بنیاد توسعه Stellar ساخته شده است. واحد پول این سازمان که لومن نامیده می شود، با نماد XLM در مبادلات مختلف ارزهای دیجیتال معامله می شود از لومن ها می توان توسط معامله گران در شبکه Stellar استفاده کرد که یک شبکه دفترکار توزیع شده مبتنی بر بلاکچین است!

ارز  STELLAR ارزهای دیجیتال یا مجازی ست که برای معامله در شبکه های غیرمتمرکز به نام بلاکچین ساخته شده اند. با انجام این کار تقلب در آنها امکان پذیر نیست. برخلاف پول فیات، ارزهای دیجیتال توسط بانک های مرکزی صادر نمی شوند، این بدان معنی است که دولت ها در فعالیت های تجاری آنها دخالت نمی کنند.

نتیجه گیری

همانطور که می دانید و در این رپروتاژ به آن پرداخته شد ارزهای دیجیتال امروزه بین مردم جایگاه ویژه ای داشته و تقریبا 70 درصد مردم در کل دنیا از ارز های دیجیتال استفاده می کنند، اما مبحثی که در این بین بسیار مهم است این است که باید با دانش کافی و علم درست وارد این بازار پر زرق و برق شوید! باید ریسک پذیر باشید و اگر می ترسید این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب نکنید! بهترین روش برای شروع یک سرمایه گذاری داشتن اطلاعات در زمینه آن بستر سرمایه گذاری ست! همانطورکه شما برای انجام دادن کارهای فنی مثل کامپیوتر نیاز به تخصص دارید و باید با دانش کافی وارد بازار کار شده و به نتیجه خوب برسید در بازار ارز دیجیتال نیز همین طور است، می بایست در وهله اول دانش خود را در ارز دیجیتال بالا برده و وارد این بازار شوید، اگر شما برنده نشوید کسانی هستند که اقدام به برندگی در این بازار کنند، پس شما چرا در این بازار موفق نباشید؟!