دیگر نیازی نیست برای تعمیرات هر وسیله از منزل خارج شوید و دنبال تعمیرکار وسیله بگیرید. می‌توانید با یک جست‌و‌جو ساده در اینترنت با شرکت‌هایی آشنا شوید که در زمینه ارائه خدمات آنلاین فعالیت دارند. این شرکت‌ها کار را خیلی ساده کرده‌اند و براحتی می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. یکی از حوزه‌های خدمات آنلاین که طرفداران بسیاری دارد تعمیر کولر گازی است. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور با اپلیکیشن‌های آنلاین می‌توانید کولر گازی خود را تعمیر و سرویس کنید.

باید بدانید همه‌ی شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، مدعی هستند که بهترین خدمات را به شما عرضه می‌کنند. اما شما باید اول درباره‌ی شرکت تحقیق کنید تا بتوانید بهترین شرکت را برای دریافت خدمات آنلاین انتخاب کنید. برای پیدا کردن بهترین شرکت می‌توانید طبق چک لیست زیر اقدام کنید.

  • نظرات کاربران در سایت‌ها
  • دفعات دانلود نرم افزار
  • سابقه فعالیت شرکت
  • شفافیت هزینه
  • شفاف بودن اطلاعات شرکت

همانطور که قبلا اشاره شد، شرکت‌های زیادی در حوزه فعالیت دارند. در حال حاضر معتبرترین شرکت‌های فعال در این حوزه آچارباز، استادکار، آچاره، سرویسکاران و ... هستند. اغلب نحوه کار و ثبت درخواست در این شرکت‌ها به هم شباهت دارد پس در ادامه به سفر مخاطب از زمان ثبت درخواست تا پایان سرویس اشاره می‌شود. در این مطلب نحوه ثبت سفارش برای خدمات کولر گازی در اپلیکیشن آچارباز را برای مثال مرور میکنیم.

1. ثبت درخواست تعمیر

اولین مرحله‌ی دریافت خدمات از شرکت‌های آنلاین، ثبت درخواست است. همانطور که از اسم این شرکت‌ها پیداست برای ثبت درخواست باید یک دستگاه هوشمند مثل کامپیوتر، موبایل یا تبلت و اینترنت داشته باشید. بعد از آماده کردن این تجهیزات باید داخل مرورگر دستگاه شوید، نام شرکت یا آدرس سایت را وارد کنید و به صفحه‌ شرکت وارد شوید. معمولا بعد از ورود به سایت در صفحه‌ی اول، لیست خدماتی که توسط شرکت انجام می‌شود، مشخص شده است. باید روی قسمتی که مربوط به تعمیر کولر گازی است، کلیک کرده و اطلاعات درخواستی را وارد کنید. اغلب برای ثبت درخواست اطلاعاتی مانند شماره همراه، آدرس و نوع ایراد دریافت می‌شود. این اطلاعات صرفا برای مشخص شدن ایراد وسیله و تماس با مشتری برای هماهنگی سرویس است و استفاده دیگری ندارد.

بعضی از این شرکت‌ها پا را از این عرصه بیشتر گذاشته‌اند و علاوه بر سایت، اپلیکیشن برای مشتریان تولید کرده‌اند. شما می توانید اپلیکیشن آچارباز را از سایت یا از برنامه هایی مانند بازار و گوگل پلی دانلود کنید. برای تعمیرات کولر گازی در محل در اپلیکیشن آچارباز پس از دانلود و نصب آن وارد اپلیکیشن شده و خدمات کولر گازی را انتخاب کنید. در مرحله ی بعدی می توانید انتخاب کنید که در زمینه کولر گازی به چه خدماتی مانند نصب، رفع خرابی و ... احتیاج دارد. در مرحله ی بعد انتخاب مدل دستگاه و پس از آن نوع خرابی را شرح می دهید. از این مرحله به بعد باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی شما ثبت شود.

2.اعزام سرویسکار به محل

بعد از ثبت درخواست تعمیر، کار شرکت‌های خدماتی شروع می‌شود. باید با توجه به ایراد کولرگازی مشتری، سرویسکار فنی را پیدا کرده و سریعا به محل مشتری اعزام کنند. در این مرحله هرچه تعداد سرویسکاران شرکت بیشتر باشد، سرویسکار زودتر پیدا شده و به محل مراجعه می‌کند. یکی از نکاتی که در رضایت مشتری تاثیر زیادی دارد، خوش قولی سرویسکار و شرکت در این مرحله است. آچارباز در این زمینه گزینه‌ای برای انتخاب بازه زمانی تعمیرات را هم به وجود آورده تا در زمان دلخواه مشتری کارشناس به محل اعزام شود. در بعضی از اپلیکیشن‌ها در این مرحله سرویسکاران مختلف قیمت تعمیرات را اعلام می‌کنند تا مشتری براساس هزینه‌ها گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب کند.

3. انجام تعمیرات تخصصی

بعد از مراجعه سرویسکار به محل مشتری نوبت به تعمیر و سرویس وسیله می‌شود. در این مرحله با توجه به ایراد مطرح شده مشتری، تجهیزات و وسایل مورد نیاز توسط کارشناس تهیه می‌شود. با توجه به ایراد سرویسکار شروع به بررسی و تعمیر وسیله می‌کند. در صورتی که امکان رفع ایراد در محل وجود داشته باشد، تعمیر در محل مشتری انجام می‌شود. ولی اگر امکان رفع ایراد قطعه در محل وجود نداشته باشد، قطعه به تعمیرگاه منتقل و آسیب دیدگی برطرف می‌شود. اگر مشتری درخواست سرویس کولر گازی داشته باشد قطعات داخلی پنل بیرونی و داخلی کولر باز شده و تمیز می‌شوند. اگر قطعه‌ای خشک کار کند، روغن‌کاری شده و در صورت کم بودن شارژ کولر، گاز آن شارژ می‌شود. در نهایت همه‌ی قطعات به جای اصلی خود برگشته و سرویسکار نحوه کار کولر را زیر نظر می‌گیرد. 

4.تسویه حساب با سرویسکار

بعد از تست کارکرد دستگاه، فاکتور خدمات توسط تعمیرکار فنی صادر می‌شود و مشتری هزینه را به کارشناس پرداخت می‌کند. بعضی از شرکت‌ها مانند آچارباز امکان تسویه فاکتور به صورت آنلاین را فراهم کرده‌اند. مشتری با مراجعه به پنل کاربری خود به راحتی می‌تواند سرویس انجام شده را مشاهده کند و بعد از مشاهده‌ی فاکتور، تسویه حساب را انجام دهد. ولی بعضی از شرکت‌ها این امکان را ندارند و باید تسویه حساب به صورت نقدی یا واریز به حساب کارشناس انجام شود.

5. نظرسنجی از مشتری

بسیاری از شرکت‌ها بعد از پایان سرویس فرآیند دیگری ندارند ولی بعضی از شرکت‌ها بعد از پایان سرویس فرآیند نظرسنجی از مشتری را شروع می‌کنند. معمولا در این شرکت‌ها پشتیبان با مشتری تماس می‌گیرد و نظرسنجی سرویس ارائه شده را از مشتری انجام می‌دهد. اگر مشتری از فرآیند طی شده ناراضی باشد فرآیند جلب رضایت مشتری طی شده در غیر اینصورت پرونده آن مشتری بسته می‌شود.