به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، وحید کریمی مدیرعامل شرکت شهروند در نشست با معاونین و مدیران مجموعه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: یکی از اصلیترین دغدغه های کشور طی سالهای گذشته مساله تولید و اشتغال است، از طرفی بخشی از فعالیتهای اقتصادی و خدمات جنبی تولید، مسأله فروش است که با توجه به تعابیری که سال‌ها به عنوان یک دغدغه اصلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده این مهم را می‌طلبد در سالی که با تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده عزم خود را در رفع تمامی عوامل بازدارنده، فرآیندهای زائد و بی‌توجهی به زمان و فرصتها جزم کنیم تا ان‌شاالله در سال جاری نقش آفرینی بهتر و مطلوب‌تری داشته باشیم.
کریمی با بیان اینکه سال گذشته با تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها، دستاوردهای مهمی داشته است، افزود: وجود عواملی همچون شیوع ویروس کرونا، تحریم ها و شرایط اقتصادی در سال گذشته کشور را در حوزه اقتصادی دچار شوک کرد، اما امیدوار هستیم سال جدید اتفاقات خوبی برای جامعه و کشور به دنبال داشته باشد که در نهایت منجر به ایجاد احساس آرامش و امنیت بیشتر برای شهروندان شود.
تبلور نگاه شرکت داری و سود محوری در سال پیش رو/ عزم و اراده جدی برای ورود به بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت شهروند تصریح کرد: گام دیگری که در سال گذشته زیربنای آن را آغاز کردیم و در سال جدید متبلور خواهد شد، نگاه شرکت داری و سود محوری است، باید بتوانیم دارایی های خود را زاینده کنیم و نگاه و روح سود محوری در مجموعه فرهنگ سازی شده و تسری پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: عزم و اراده ای که برای ورود به بازار سرمایه اتفاق افتاد و توانستیم در آن مسیر گام برداریم نقطه عطفی است که در سال جدید با همت و نقش آفرینی تمامی ارکان مدیریت شهری و متولیان درون شرکت، در ۶ ماه ابتدایی سال ان‌شاالله نهایی و به اتمام خواهد رسید و منجر به یک فعالیت پایدار و حرفه‌ای در صنعت خرده فروشی و زنجیره تامین کالا می‌شود.
تمام اقدامات در سال جاری مبتنی بر منشور بودجه خواهد بود
وحید کریمی در ادامه تاکید کرد: در سال جاری تمام اقدامات، مبتنی بر منشور بودجه خواهد بود، تدوین بودجه و تحلیل وضعیت درآمدی و هزینه‌ها باید شفاف و روشن باشد، به گونه‌ای که با توجه به دارایی‌ها و درآمدهای پیش روی شرکت بتوانیم میزان تحقق اهداف و دستاوردهای مجموعه را که همان خلق درآمد و سود است مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم.
وی افزود: در شرایط فعلی که شاهد حضور پررنگ رقبا در عرصه خرده‌فروشی هستیم باید هوشمندانه و چابک عمل کنیم، خصوصا در مواجهه با نوپدیدها این مهم را می‌طلبد که اصل تغییر در شرکت داری با نگاهی همه‌جانبه مورد توجه قرار گیرد.
توسعه مشارکتی با اولویت افزایش پراکندگی در استان تهران و البرز
کریمی افزود: توجه به مؤلفه مهمی همچون توسعه در سطح کشور با اولویت گسترش و پراکندگی در استان تهران و البرز به صورت هایپری و فرانچایز (مشارکتی) مساله مهم دیگری است که امیدوار هستیم در سال جدید زیرساختهای آن با تلاش و همت متولیان امر آماده‌سازی و عملیاتی شود.
شفاف سازی و تعیین تکلیف دارایی ها و املاک شهروند منشأ خیر و ترقی برای نسل آینده خواهد بود و در ادامه گفت: در سال گذشته توانستیم دارایی‌ها و املاک شرکت شهروند را شفاف سازی و تعیین تکلیف کنیم که افزایش سرمایه و دارایی‌های شرکت را به دنبال خواهد داشت، این اتفاق کار ماندگاری است که به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت داری محسوب می‌شود و در تاریخِ فعالیت شرکت، به عنوان یک منشأ خیر برای نسل آینده به جا خواهد ماند.
ضرورت اتخاذ نگاه اقتصادی هوشمند و منعطف نسبت به آینده
کریمی شرکتها و بنگاه‌های اقتصادی را به مثابه مجموعه‌ای دانست که دارای حیات هستند و تاکید کرد: در مجموعه‌های اقتصادی باید نگاه همه جانبه داشته باشیم و به تناسب شرایط موجود بتوانیم به خاستگاه‌ها و الزامات آن درست پاسخ دهیم، اگر از اقتضای روز بنگاه غافل شویم قطعا مجموعه دچار بحران و رکود خواهد شد.
وی همچنین افزود: سازمانها برای داشتن یک مسیر هدفمند و روشن باید خودارزیابی کنند و مانند یک آینه شاهد عملکردشان باشند، اینکه در مسیری که پشت سر گذاشتند به چه میزان توانستند اهدافشان را تحقق ببخشند و عملکرد رضایت بخشی داشته باشند و همواره فرصت‌ها و تهدیدها را مورد توجه قرار دهند.
مدیرعامل شرکت شهروند با بیان اینکه داشتن نگاه اقتصادی در سال جاری برای آینده شرکت لازم و واجب است تاکید کرد: تمام نگاهمان را می‌بایست معطوف به رفتار اقتصادی درست و هوشمندانه کنیم، خلق و شناسایی فرصتها و از طرفی تبدیل آن به ارزش برای شرکت مساله مهمی است که باید با جدیت دنبال شود.
کریمی در پایان گفت: انتظار می‌رود در سال جدید، نگاه محتوا گرایی، بهبود بخشی و آینده نگرانه از سوی مدیران و افرادی که عهده‌دار مسئولیت هستند دنبال شود، تمامی این عوامل در کنار هم می‌تواند منجر به یک خروجی سازنده و مثبت در بدنه شرکت شود.