اگر جواب سوال شما به هرکدام از این موارد مثبت است این مقاله برای شما نوشته شده است.

به کمک چاپ دیجیتال تقریبا هر آنچه که نیاز دارید را می توانید چاپ کنید. در پایین ترین تیراژ حتی یک عدد! و در کمترین زمان ممکن حتی 2 ساعت کل کار چاپی شما انجام خواهد شد. در این مقاله از خانه چاپ و گرافیک سعی میکنیم مهمترین کاربردهای چاپ دیجیتال را با همدیگر مرور کنیم تا در صورتی که هر نوع کار چاپی ای دارید بتوانید به آسانی آن را انجام داده و دغدغه ای نداشته باشید. ابتدا به مهمترین کاربرد های چاپ دیجیتال می پردازیم:

پس از تولید یک کالای با کیفیت برای معرفی و تبلیغ آن به بهترین شکل ممکن بایستی از چاپ کمک بگیرید. مهم ترین محصولات چاپی برای عرضه و تبلیغ محصول شما لیبل و کاتالوگ هستند. محصول شما بدون چسباندن لیبل روی آن به هیچ وجه نمی تواند خود را معرفی کند. همچنین نداشتن کاتالوگی جذاب برای معرفی محصولات تولیدی کار شما برای تبلیغات ناقص می کند. بیایید ابتدا با لیبل شروع کنیم:

لیبل، برچسب یا استیکر

لیبل، برچسب یا استیکر؟ هر اسمی که داشته باشد مهمترین برگه چاپی برای معرفی محصول شما و اطلاعات ضروری آن است. این برچسب های کوچک در اندازه ها و جنس های گوناگونی تولید می شوند پس انتخاب بهترین لیبل متناسب با محصول شما مهمترین قدم برای فروش محصولاتتان است.

مهم ترین عامل برای انتخاب لیبل، محلی است که قرار است چسبانده شود:

لیبل تزئینی

اگر قرار است از لیبل و برچسب برای تزئین اتاق یا پشت لپتاپ و کتاب استفاده کنید نیازی ندارید برای برش هزینه کنید. کافی است از چاپ برگی لیبل استفاده کنید و با قیچی آن را برش دهید. چاپ برگی علاوه بر قیمت مناسب تر قابلیت تنوع بیشتری هم دارد. از هر طرحی که می خواهید یک یا چند برگه لیبل چاپ کنید و روی هر محلی که می خواهید بچسبانید.

لیبل محصولات

اگر قرار است که لیبل ها روی محصولات شما چسبانده شود بایستی از لیبل های برش خورده استفاده کنید. طرح لیبل شما روی کاغذ چیده می شود و پس از چاپ برش می خورد. برش لیبل ها به دو روش مستقیم و نیم تیغ انجام می شود.

برش مستقیم: این شیوه برش تنها برای لیبل های مربع و مستطیل کاربرد دارد. برگه ها پس از چاپ لیبل روی آن ها، زیر دستگاه برش می روند و با برش های کامل عمودی و افقی تک تک لیبل ها از هم جدا می شوند. این شیوه برش بیشتر برای لیبل های سایز بزرگ مناسب بوده و بسیار بصرفه است.

نیم تیغ: در این شیوه از برش، برگه زیر دستگاه کاتر پلاتر می روند و در هر شکل و هر ابعادی که نیاز دارید تنها لایه رویی لیبل برش داده می شود و برگه کاملا بریده نمی شود، شما برگه ای دارید که فقط فاصله بین لیبل ها جدا شده و شما می توانید لیبل ها را به راحتی از روی آن کنده و در محل خود بچسبانید. برای برش لیبل های دایره، مربع گوشه گرد، یا هرشکل دلخواهی که نیاز داشته باشید با دقت میلی متری، تنها برش مورد استفاده نیم تیغ است.

 

Untitled1

لیبل کاغذی و pvc با برش نیم تیغ

 

 

پس از انتخاب نوع برش لیبل، باید جنس لیبل خود را نیز تعیین کنید. لیبل ها در دو نوع اصلی کاغذی و پی وی سی چاپ می شوند.

 لیبل های کاغذی: چاپ این نوع لیبل ها روی کاغذ انجام می شود، قیمت آن بسیار ارزان است ولی مقاومت و ماندگاری آن مخصوصا در برابر رطوبت کم است. برای افزایش مقاومت این نوع لیبل روی آن سلفون چسبانده می شود که به آن ها لیبل سلفونی می گویند.

لیبل پی وی سی: چاپ این نوع لیبل روی pvc انجام می شود، ماده ای مانند پلاستیک و کاملا مقاوم در برابر آب. لیبل های پی وی سی کاملا ضد آب بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این لیبل ها در دو دسته شفاف و سفید تولید می شوند که متناسب با نوع طراحی و محصولی که قرار است روی آن چسبانده شود انتخاب می شود.

در خانه چاپ و گرافیک می توانید با ورود به صفحه چاپ لیبل وارد صفحات مربوط به هرکدام از این لیبل ها شوید، سایز و تعداد مورد نیاز خود را وارد کرده و قیمت لیبل محاسبه شده را به آسانی مشاهده کنید.

پس از تولید محصول و چسباندن لیبل مناسب روی آن نوبت به تبلیغات و برندینگ محصول شما می رسد. تبلیغات فیزیکی جزو مهم ترین شیوه های تبلیغاتی برای مراکز بزرگ و معتبر می باشد. داشتن کاتالوگ و ژورنالی که تنوع محصولات شما را نشان دهد و ارائه آن به سازمان ها و خریداران بالقوه شما جزو واجبات بازاریابی محصول شما می باشد. کاتالوگی که محصولات موجود شما، محصولات آتی و اطلاعات مورد نیاز تک تک محصولات در آن گنجانده شود.

کاتالوگ و ژورنال

Untitled2

کاتالوگ با صحافی منگنه و چسب گرم

 

کاتالوگ محصولات جزو مهم ترین ارکان تبلیغاتی یک محصول می باشند. کاتالوگ ها برگه های هستند که شامل عکس با کیفیت محصول و اطلاعات کلیدی آن باشند، این برگه ها توسط انواع مختلف صحافی بکدیگر چسبانده شده و برای معرفی محصول به مشتریان بالقوه داده می شود. کاتالوگ ها به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود بایستی علاوه بر بهره مندی از طراحی جذاب و گیرا، روی کاغذی لوکس و مقاوم چاپ شوند. کاتالوگ های تبلیغاتی نماینده ای برای محصولی خاص هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم و زیبا استفاده کرد.

حال چه برای محصول خود نیاز به کاتالوگی کوچک و ظریف دارید تا درون بسته بندی محصول بگذارید و چه نیاز به کاتالوگ و ژورنالی مستحکم به شکل کتابچه ای زیبا دارید چاپ دیجیتال کاتالوگ و ژورنال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. می خواهید ژورنالی بسیار شکیل و رنگارنگ از محصولات جذاب خود داشته باشید تک تک صفحات را با پوشش سلفون براق درخشان کنید، می خواهید کاتالوگی کلاسیک و با پرستیژ از محصولات لاکچری خود داشته باشید از سلفون مخملی بسیار با کیفیت و یا سلفون مات استفاده کنید. در هر صورت با چاپ کاتالوگ و ژورنال با کیفیت می توانید برندینگ و معرفی محصولات جدید خود را وارد مرحله تازه ای کنید.

در خانه چاپ و گرافیک با ورود به صفحه چاپ کاتالوگ امکان مشاهده قیمت آنی با تغییر جنس کاغذ، جنس جلد، ابعاد، تعداد صفحات، نوع پوشش و تیراژ در کنار چاپ با کیفیت و فوری باعث می شود با خیال راحت و در هر تیراژی که می خواهید برای محصولات خود کاتالوگ و ژورنال سفارش دهید.

چاپ جزوه و کتاب

هنوز هم بهترین شیوه برای چاپ انبوه، چاپ افست است. تقریبا تمامی روزنامه ها و کتاب هایی که در تیراژهای چند هزار عددی چاپ می شوند از شیوه چاپ افست استفاده می کنند. این شیوه در تیراژ بالا قیمت بسیار مناسبی دارد. اما وقتی که صحبت درباره تیراژ پایین می شود چاپ افست به کلی کنار می رود. در تیراژ پایین چاپ افست نه از نظر هزینه ای و نه از نظر زمان چاپ مناسب نیست. در تیراژ پایین حرف اول و آخر را چاپ دیجیتال می زند. صفحه ای در اینستاگرام دارید که کمیک بوک، مانگا و سایر کتاب های مصور را برای خریداران خود چاپ می کنید، کتابی نوشته اید و می خواهید برای بررسی بازخورد خوانندگان در تیراژ صد عددی چاپ و پخش کنید. یا برای هدیه سال نو یا جایزه مسابقات کتاب خوانی قصد چاپ کتاب در تیراژ چند عددی دارید، می خواهید به عنوان کادو تولد برای دوستی فقط یک عدد کتاب چاپ کنید چاپ دیجیتال کتاب به کمک شما می آید.

چاپ جزوه نیز یکی دیگر از قلمرو های چاپ دیجیتال است. چه یک جلد، چه صد جلد جزوه با صحافی سیمی، فنری یا چسب گرم درست مانند کتابی ظریف و زیبا را در عرض 2 ساعت چاپ کرده و تحویل بگیرید.

با ورود به صفحه چاپ دیجیتال کتاب با وارد کردن تعداد صفحات، نوع صحافی و تیراژ مورد نیاز قیمت نهایی جزوه و کتاب خود را به آسانی مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت کنید. توجه داشته باشید که برای به صرفه تر شدن سفارش خود، کتاب خود را در حداقل بیش از یک عدد سفارش دهید

چرا چاپ دیجیتال

همانطور که پیش تر اشاره کردیم وقتی صحبت از تیراژ کم و سرعت بالا باشد نام چاپ دیجیتال می درخشد. چاپ دیجیتال با ورود به صنعت چاپ، خدمات چاپی را دگرگون کرد و با کیفیت فوق العاده و زمان چاپ بی رقیب چاپ افست را به حاشیه راند. دیگر لازم نبود حتما با تیراژ بالا چاپ کنید، لازم نبود برای دیدن اشکالات چاپی تا تمام شدن کل کار صبر کنید و دیگر لازم نبود یک هفته برای انجام سفارش خود منتظر بمانید. با چاپ دیجیتال می توانید یک عدد از برگه خود را چاپ کنید، کیفیت آن را مشاهده کنید، در صورت وجود اشکال آن را برطرف کنید سپس هر تعداد که خواستید را دوباره چاپ کنید و همه این مراحل در کمتر از 2 ساعت قابل انجام است. چاپ دیجیتال یعنی یک چاپ با کیفیت، فوری و مدرن. آنقدر سریع که به محض اینکه خواستید چیزی را چاپ کنید در همان روز کار خود را آماده و بدون اشکال تحویل خواهید گرفت و آنقدر با کیفیت که معنای نام فوری را عوض می کند و کیفیت آن استاندارد چاپ می شود.

کلیه محصولات مرتبط با چاپ دیجیتال در خانه چاپ و گرافیک در مدت 2 ساعت چاپ شده، برش داده می شود در صورت نیاز با پوشش های سلفون و لمینت مقاوم می شود و برای شما ارسال می گردد. در مورد کتاب و جزوه ای که صحافی داشته باشد زمان آن را نیز  در نظر بگیرید و همچنین البته این نکته را در نظر داشته باشید که این زمان 2 ساعته چاپ، پس از تایید طراحی آغاز می شود و در صورت نیاز به طراحی زمان انجام آن را نیز به مجموع کارتان اضافه نمایید.