نورپردازی با چراغ ها و لامپ های مدرن از جمله چراغ ریلی، لامپ فیلامنتی، ریسه LED و دیگر موارد مشابه، بیش از پیش رواج پیدا کرده است و مراجعه کنندگان بسته به نوع مصرف، میزان مصرف، فضا و دیگر عوامل مرتبط، یکی از آن ها را انتخاب و خریداری می نمایند. اما موضوعی که بیش از هر چیزی خودنمایی می کند این است که از کجا متوجه شویم که برای تزیین و دکور فضای خود از چه لامپ و چراغی برای نورپردازی استفاده کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص سه تا از مهمترین و پر مصرف ترین چراغ های تزئینی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.           

چراغ ریلی

نسل های جدید چراغ های ریلی که چند سالی است در بازار عرضه شده است با نسل قدیمی و پیشین خود تفاوت های چشمگیری در رنگ، طراحی، ریل، اندازه، نوع چراغ و همچنین اتصالات چراغ  دارد. ریل ها در سری جدید به آسانی نصب شده و دیگر نیازی به سیم کشی خاص و ویژه ای ندارند و در هر زمانی به راحتی می توان آن را به شبکه برق متصل و نصب نمود. زمان هایی که می خواهید یک نقشی را بر روی دیوار برجسته کرده و یا برای قسمتی از فضای خود نور بیشتری را در نظر بگیرید، در این میان چراغ ریلی به کمک شما می آید.

چرا چراغ ریلی را انتخاب کنیم؟

چراغ ریلی نوعی روشنایی امروزی است که انتخاب درستی برای خانه های بازسازی شده ای هستند که تصمیم دارند تا نورپردازی مدرن را به دکوراسیون خود اضافه نمایند. جالب است بدانید که ریل های چراغ ریلی همه فن حریف بوده و در هر شکلی، در هر مکانی و با هر اندازه ای که دل بخواه شما است، بکار برده می شوند. چراغ چراغ ریلی را می توانید بر روی یک اثر هنری، پیشخوان آشپزخانه و دیگر فضاهایی که مدنظرتان است، متمرکز کرده و هر زمان که دوست داشتید جهت تابش آن را تغییر دهید.

چراغ های ریلی در کجا ها مورد استفاده قرار می گیرند؟!

اگر در راهروی خانه یا محل کارتان تابلوهای متعددی نصب کرده اید، این راهرو مناسب ترین مکان برای نصب چراغ های ریلی است. کما اینکه می توانید چراغ های مختلفی را بر روی یک ریل نصب کرده و هر کدام از آن ها را بر نقطه ای متمرکز نمایید. استفاده از چراغ های ریلی در فضای داخلی خانه یل اداره نیز گزینه ی دیگری است که پیش رو دارید. برای نورپردازی فضای داخلی می توانید ا چراغ های ریلی استفاده کرده و تمرکز نور را بر قسمتی که میخواهید قرار دهید. در نظر داشته باشید که اگر سقف فضای شما از حالت عادی بلندتر است، می توانید چراغ ریلی را به کمک کابل های نگهدارنده از سقف آویزان نمایید. نکته آخر اینکه از نصب چراغ های ریلی در فضاهایی که ممکن است برای گردش آن مزاحمت ایجاد شود، مثل پنجره، خودداری کنید.

لامپ فیلامنتی

دسته ای دیگر از لامپ های تزئینی، لامپ فیلامنتی است که علاوه بر ظاهری شکیل و زیبا، نور قابل توجهی نیز منتشر می کند. لامپ های فیلامنتی با شکل های متفاوت جایگزین مناسبی برای لامپ های رشته ای قدیمی هستند. جالب است بدانید که لامپ فیلامنتی از دسته لامپ های ال ای دی هستند؛ با این تفاوت که نسبت به آن ها گرمای کمتری از خود منتشر می کنند.

انواع لامپ های فیلامنتی

  • لامپ های فیلامنتی به سه دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند:
  • لامپ فیلامنتی اشکی
  • لامپ فیلامنتی حبابی
  • لامپ فیلامنتی شمعی

چرا لامپ فیلامنتی؟!

بدیهی است که لامپ های فیلامنتی نسبت به لامپ های ال ای دی و امثالهم قیمت بیشتری با طول عمر کمتر دارند، اما اگر قصد خرید یک لامپ دکوراتیو با ظاهری کلاسیک و شکیل دارید، لامپ فیلامنتی بهترین انتخاب است. از مزایای لامپ های فیلامنتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روشنایی فوری
  • طول عمری بیشتر از لامپ های رشته ای
  • مصرف کم انرژی
  • سازگار محیط زیست و فناوری های جدید
  • قابل سفارش در دمای نور های گوناگون
  • تنوع بالا در مدل و شکل
  • عدم تولید گرما

برق نت

ریسه LED

ریسه LED تزیینی یک نوار طولانی است که از چیپ های کوچک ال ای دی در بازه های زمانی مدون شده در کنار یکدیگر قرار گرفته شده اند. نوار ها در متراژ و ابعاد مختلف اما در حد استاندارد، باریک هستند که در تمامی محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. ریسه LED می تواند به شکل های گوناگون در هر مکانی از قبیل زیر کابینت ها، در امتداد نرده ها، کمد ها، اطراف درب و غیره بکار برده شود. به طور کلی هیچ گونه محدودیتی در نورپردازی با ریسه وجود ندارد. هنگامی که ریسه LED  روشن می شود، در واقع تراشه های ال ای دی روشن شده و نورپردازی چشم نوازی را در هر فضایی خلق می کنند. ریسه های تزئینی ال ای دی این امکان را به شما می دهند تا هر فضایی را به صورت خلاقانه و البته هنرمندانه نورپردازی نمایید. از اضافه نمودن قابلیت تغییر شکل تابش، تغییر رنگ و غیره برای اتاق های خواب گرفته تا ایجاد محیطی زیبا و مدرن در حمام یا آشپزخانه از انتخاب هایی هستند که بدون هیچ مرز و محدودیتی در اختیار دارید.

برای استفاده بهتر و بیشتر از ریسه LED تزئینی، در ابتدا بایستی برخی از موارد از قبیل طول ریسه، منبع تغذیه و همچنین طرح و رنگ را در نظر بگیرید. ریسه های تزئینی به دو دسته درون خانگی و برون خانگی تقسیم بندی می شوند. تنوع رنگی از دیگر انتخاب های ریسه های تزئینی است که می توان به وسیله آن روشنایی خیره کننده ای برای مناسبت ها، وقایع و در کل همه ی حالات مختلف ایجاد کرد. ریسه های ال ای در متراژ های مختلف طراحی و عرضه شده اند.

مزایای ریسه LED

از مزایا و ویژگی های ریسه های تزئینی LED می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طول عمر بالا
  • نصب آسان
  • مصرف انرژی بسیار کم
  • دوستدار محیط زیست
  • تنوع رنگ بالا به منظور ایجاد جلوه های متنوع نور
  • توزیع نور و درخشندگی چشم گیر
  • انعطاف پذیری بالا
  • کاربرد چند منظوره و قابلیت برش مناسب

برق نت

جمع بندی

چراغ ها و لامپ های تزئینی جایگاه خود را در میان ملزومات دکور داخلی و خارجی پیدا کرده اند. امروزه کمتر ساختمانی را پیدا می کنید که از لامپ های تزئینی برای نورپردازی ساختمان خود یا از ریسه های ال ای دی در تزئین کانتر استفاده نکرده باشد. اما در این میان از اهمیت جنس و نوع چراغی که خرید می شود نباید غافل شد. از این رو ما به شما برق نت را معرفی می کنیم. با مراجعه به سایت barghnet.com می توانید ضمن آشنایی با انواع چراغ ها و لامپ های تزئینی، از بهترین و معتبر ترین برند ها خرید خود را انجام دهید.