به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در پایان دویست و نود و چهارمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در تشریح این جلسه گفت: در این جلسه یک فوریت لایحه شهردار در خصوص طرح رویداد تهران 1400 مورد بررسی قرار گرفت که یک فوریت آن رای نیاورد چرا که اعضای شورا نتیجه خوبی از همراهی شهرداری در خصوص این طرح دریافت نکرده بودند.

او ادامه داد: بررسی ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران دستور دیگر این جلسه بود که خوشخبتانه رای آورد، همچنین بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نو آورانه در شهر تهران نیز در دستور قرار گرفت که قرار شد شهرداری  لایحه ای جامع بیاورد تا این ها منظم شود. در ادامه نیز فروش ترجیحی یک ملک به سازمان نظام پزشکی  تهران  در دستور قرار گرفت که خوشبختانه تصویب شد.

هاشمی در ادامه سخنان خود و در خصوص رد صلاحیت اعضای شورا در انتخابات شوراها گفت:  می دانید که انتخابات شوراها در کنار انتخابات  ریاست جمهوری  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وجود انتخابات شوراها مشارکت را  بالا می برد لذا اگر نگاه حذفی داشته باشیم بر خلاف نظر و منویات مقام معظم رهبری عمل کرده و تعداد رای دهنگان و شرکت کنندگان در انتخابات کم خواهد شد لذا باید از منظر ملی به انتخابات شوراها نگاه کنیم.

هاشمی افزود: متاسفانه رد صلاحیت هایی اتفاق افتاد و اعتراض شد و بخشی دوباره تایید صلاحیت شدند که جای تشکر دارد و هنوز 5 نفر از اعضای شورای فعلی تایید صلاحیت نشدند. ما با هیات نظارت مرکزی وارد مذاکره شدیم تا  بتوانیم این ها را تایید صلاحیت کنیم و امیدوارم در بقیه شهر ها این اتفاق نیز بیافتد و تایید صلاحیت ها صورت گیرد.

محسن هاشمی همچنین گفت: یکی از شاخصه های شورای پنجم عمل به منویات رهبری بوده به ویژه در بحث فضای سبز، حفظ باغات، جلوگیری از شهر فروشی، و شفافیت که دقیقا در راستای منویات مقام معظم رهبری عمل شد در حالی که این اتفاق در شورای قبل و دوره شهرداران قبلی نیافتاده است.

وی ادامه داد: ما در حوزه شفافیت به خوبی در اجرا و عملکرد شورا اقدام کردیم و موارد بسیاری است که عملکرد شورا در جهت اهداف نظام خوب بوده  و این درست نیست به خاطر مسائل سیاسی و رقابت های سیاسی زحمات اعضای شورا را زیر سوال ببریم و بدون دلیل این ها را رد کنیم و در بند هایی که لایق این موضوع نیستند آنان را مشمول دانسته و رد صلاحیت کنیم. لذا ما برای تایید 5 عضو باقی مانده شورا تا مقامات بالای هیات نظارت نیز پیش خواهیم رفت.