به گزارش اکونا پرس،

 به نقل ازمدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، در این مراسم که با حضور شهریار افندی‌زاده مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، صدر عضو هیات مدیره و مشاور، سرپرست مدیریت حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، کارگر مدیر حراست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و معاونین این شرکت برگزار شد، علی عبداله پور به عنوان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه معرفی شد.

در این جلسه مهندس عبداله پور ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر هاشمی معاون و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به ایشان گفت: بعد از این بنا بر وظیفه هدایت این کشتی بر عهده من است و با تو جه به 5 نکته مهمی که در حکم انتصاب آمده است نقشه راهی است که سعی می‌کنم با همان رویکرد و دستورات که در آن هماهنگی کامل با شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه (مترو) هیات مدیره و سایر واحدهای مرتبط بیان شده و مطمئنا نیاز است تا تعاملات عمیق‌تری داشته باشیم در بخش بعدی نسبت به افزایش انضباط و بهینه‌سازی ساختار سازمانی و سرمایه‌های انسانی و تأمین منابع مالی در چارچوب بودجه سالیانه مطرح‌شده با توجه به شرایط سختی که داریم امیدواریم موفق عمل کرده تا به هدف نهایی که ارتقاء مستمر کیفیت و بهره‌وری در فرآیند خدمات‌رسانی به شهروندان است دست پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: ما تنها شرکت ریلی درون‌شهری هستیم که در پایتخت خدمات‌رسانی داریم امیدوارم با همراهی دوستان و همکاران همان‌طور که تا به امروز مدیریت شرکت را یاری کردند مرا نیز در این مسیر همراهی کنند.

در ادامه این مراسم عبداله پور با تشکر از زحمات نوبخت مدیرعامل سابق شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: امیدوارم بتوانم در کنار این مجموعه روند رو به رشد متروی تهران را با شتاب بیشتری دنبال کنیم.

در ادامه نوبخت گفت: خدا را شاکرم که به‌عنوان مدیرعامل در 43 ماه گذشته توانستم کارهای بزرگی را به کمک و همراهی همکارانم در شرکت شکل دهیم.

وی با اشاره به اینکه از تمامی توان، تجربیات و ایده‌های خود در این مدت استفاده کرده افزود: مطمئنا نواقصی هم وجود داشته امیدوارم در آینده پوشش داده شود چراکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شرکت بسیار مهمی است و خیلی زود تغییرات خدمات‌رسانی، در بین مردم مشخص می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا، شرکت بهره‌برداری هم با کاهش درآمد مواجه شد و با این بی‌پولی مفرط تلاش کردیم تا در خدمات‌رسانی کاهشی نداشته باشم امیدوارم با آمدن مهندس عبداله پور پشتیبانی‌های خوبی انجام گیرد.

وی ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید گفت: خوشحالم که یک نفر از خانواده مترو به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب‌شده است روزهای خوبی را برای مترو و حمل‌ونقل خواستارم.

مشاور عالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن تشکر از زحمات مهندس نوبخت گفت: طی یک سال و نیم گذشته بخصوص در ایام کرونا با تمام کاهش درآمدها، تلاش شد تا خدمات‌رسانی به شهروندان کاهش نیابد و این موضوع به‌خوبی محقق شد.

 وی تصریح کرد: در کنار توسعه خطوط آنچه مهم است تأمین منابع مالی است و حتی در این میان باید کاری انجام شود تا بخش خصوصی ورود پیدا کند و تصدی‌گری مترو از بخش دولتی خارج شود در حال حاضر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در متروی تهران را ضروری دانست این موضوع چند سال قبل در هیات مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران مطرح‌شده بود اما محقق نشد اما اگر می‌خواهیم همگام با دنیا پیشرفت کنیم باید این موضوع را جدی‌تر دنبال کنیم.

مشاور معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه نیروی کار متخصص در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه وجود دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که مشکلات مالی همیشه باعث می شود این موضوعات در اولویت قرار نگیرد.

 وی با اشاره به اینکه انسان ها نوع مسِولیت شان تغییر می کند و بعد از این نوبخت به عنوان مشاور در حوزه حمل‌ونقل ریلی فعالیت خواهد کرد خاطرنشان کرد: اورهال قطارها در دوره مهندس نوبخت به خوبی محقق شد چرا که قبل از این 20 درصد ناوگان همیشه خارج از سرویس دهی بودند.

افندی زاده در ادامه به پشتکار مهندس عبداله پور در کار اشاره کرد وگفت: شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و شرکت واگن سازی سه شر کتی هستند که باید حامی یک دیگر باشند چرا که قرار داد های که واگن سازی دنبال می کند منافع بهره‌برداری را هم در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه، اوراق مشارکت از اولویت های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران است امیدوریم انچه مردم انتظار دارند محقق شود

در ادامه مشاور و سرپرست مدیریت حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: مدیریت در شرکت بهره‌برداری مترو ی تهران و حومه مانند تیم های ورزشی است و می تواند تاکنیک های مختلف و ترکیب های متفاوتی را برای رسیدن به اهداف داشته باشد.

صدر از خدمات مهندس نوبخت تقدیر و تشکر کرد و افزود: با توجه به ضرورت هایی که وجود دارد مهندس عبداله پور که خودشان از بنیان گذاران شرکت بهره‌برداری مترو بوده اند وهم اکنون مدیریت ارشد شرکت را بر عهده دارند، امیدواریم با رویکرد های که دارند و مسیر که در حکم ایشان مشخص شده است در این مسیر موفق باشند.

در پایان مدیر حراست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مهندس عبداله پور دوران سختی را در پیش دارند اما تبدیل کردن مشکلات به فرصت خود یک هنر است.
کارگر با اشاره به اینکه متروی تهران سال‌ها است به‌عنوان مشاور در کنار سایر قطار شهری‌های کشور فعالیت دارد گفت: سرمایه انسانی ثروت غنی و کم‌نظیری است که در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه وجود دارد. امیدواریم در این برهه زمانی نیز با استفاده از این تجربیات موفق عمل کنید..