به گزارش اکونا پرس،

سیدجواد حسینی کیا در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته هلال احمر با تقسیم بیانات خود به دو بخش ملی و منطقه ای گفت: خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی به تعهدات، چهره شوم آن را بار دیگر بر همگان آشکار کرد، این همان دموکراسی و مردم سالاری غربی است که ترامپ دیوانه سردمدار آن است.

نماینده مردم سنقر و کلیائی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برجامی که قرار بود مشکل آب خوردن ما را حل کند امروز بازار ارز و بالتبع آن صنعت و تولید را دچار مشکل کرده است، قطعا ملت رفتارهای ساده لوحانه و کدخدا باورانه عده ای از مدیران ارشد را فراموش نخواهند کرد و اینجاست که باید به خود ببالیم  برای رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم لذا تضمین لازم  چاره اندیشی شود.

وی خطاب به ملت و نمایندگان مجلس تاکید کرد: امروز وحدت رمز پیروزی است و از ابتدای انقلاب تاکنون هر جا وحدت داشته ایم، پیروز بوده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: کاش بجای این همه وقت و هزینه برای برجام یک دهم آن به نفع دموکراسی اداری، مشکلات بانکی، حمایت از کشاورزی، صنعت، تولید، اشتغال جوانان و مبارزه با گرانی اهتمام می ورزیدید، آقای رئیس جمهور بیکاری جوانان در کشور به ویژه مردم مظلوم کرمانشاه رسالت شما را سنگین کرده است، چرا اقدامی انقلابی صورت نمی‌گیرد؟ رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در شرایط خوبی از حیث معیشت به سر نمی‌برند، چرا برای حل مشکلات معیشتی این قشر گامی از سوی دولت برداشته نمی‌شود؟ هنوز خسارت سرمازدگی سال 94 به کشاورزان محروم شهرستان سنقر و کلیائی پرداخت نشده است و این در حالی است که هزینه بالای کشاورزی اقدام فوری و مناسب می طلبد.

حسینی‌کیا در قالب تذکر به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: چرا برای وضعیت معیشت فرهنگیان چاره‌اندیشی فوری صورت نمی‌گیرد ؟ هنوز پاداش پایان خدمت  سنوات  قبل آنها پرداخت نشده است.

وی در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: برخی از مناطق روستایی شهرستان سنقر و کلیائی از نبود اینترینت پر سرعت و آنتن‌دهی مناسب رنج می‌برند، رهاشدگی تلفن ثابت روستایی بخش دیگری از این مشکلات است و این امر نیازمند دستور حضرتعالی است تا اقدامی عاجل به عمل آید.

حسینی‌کیا خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: تصفیه خانه آب شرب سنقر نیازمند حمایت جدی است تا به بهره‌برداری برسد و زحمات گذشتگان  هدر  نرود، ضمن اینکه برای تکمیل این پروژه ای که سالها طول کشیده است هم‌اکنون به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، کارگرانی که در این مجموعه مشغول به خدمت هستند ماه‎ها است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، آقای وزیر نیازمند احداث تصفیه خانه فاضلاب در این شهر هستیم که مشکلات زیست محیطی در  حال  به وجود آمدن است.

وی در ادامه خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی گفت: زمین های پایین دست و بالادست سد شهدا که ظرفیت استفاده بیشتر از آب  این سد  دارد، هستیم تا با دستور خاص این دو وزیر کمیته ویژه ای برای تخصیص آب ایجاد شود تا مشکل کشاورزان این منطقه حل شود.

 

واردات بی‌رویه تخمه آفتابگردان کشاورزان این منطقه را به زمین سیاه نشانده است

حسینی‌کیا خطاب به وزیر کشور بیان کرد: مطالبه به حق و  انتظار ویژه مردم منطقه فارسینج شهرستان سنقر برای نزدیک شدن به بخش مستلزم عنایت خاص حضرتعالی است که امیدواریم با دستور ویژه شما این مهم به سرعت انجام شود و مردم این سامان به حق  خود برسند.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  خطاب به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افزود: 147 کیلومتر جاده‌های خاکی روستایی شهرستان سنقر نیازمند توجه و اعتبارات خاص آن وزارتخانه است، جاده شهرستان سنقر به بیستون که دارای ردیف و اعتبار شده نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است تا مردم از این قتلگاه رهایی یابند.

نماینده مردم سنقر و کلیائی در مجلس شورای اسلامی،  خطاب به وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: وضعیت کشاورزی اصلا خوب نیست، هزینه های بالای تولید، دیر پرداخت کردن پول گندم کشاورزان و نبود توازن و نظارت بر کشت مشکلات جدی کشاورزان است، همچنین واردات بی‌رویه تخمه آفتابگردان کشاورزان این منطقه را به زمین سیاه نشانده که نیازمند چاره‌اندیشی فوری است، فکری به حال نخود این شهرستان که یک برند است، بکنید که واردات آن کشاورزان را دچار چالش کرده است.