به گزارش اکونا پرس،
دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره مسئولیت نامزد‌های انتخابات در خصوص رعایت دستورالعمل بهداشتی انتخابات افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها مسئولیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به رعایت نشدن آن مسئول شناخته می‌شوند.
حریرچی با اشاره به اینکه هر گونه تجمع انتخاباتی و مراسم سخنرانی در اماکن سربسته ممنوع است، افزود: در انتخابات شورا‌های اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شخص نامزد مسئولیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.
معاون کل وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونا در جهان به ۳.۵ میلیون نفر رسیده است، گفت: در اکثر استان‌های کشور از موج چهارم خارج شده ایم و اگر این تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد برخی اقشار تخطی نکنند روند نزولی ادامه خواهد داشت.
حریرچی گفت: ۸ شهرستان در جنوب و جنوب شرق کشور قرمز هستند که از این بابت نگرانیم برای اینکه روند نزولی در این مناطق دیده نشده ضمن اینکه از جنوب و جنوب شرق ورود ویروس هندی و آفریقایی محتمل است.
معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به نظریه‌ای که می‌گوید ویروس کرونا جهش‌های عمده اش را کرده است، گفت: خبر خوب اینکه اکثر واکسن‌ها بر اکثر جهش‌های ویروس کرونا موثرند.
حریرچی با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار واکسن تزریق کرده ایم گفت: واکسن‌ها رصد می‌شود و هر واکسن شماره‌ای دارد که با کد فردی که واکسن می‌گیرد تطبیق می‌شود و پوکه آن‌ها هم جمع آوری می‌شود.
معاون کل وزیر بهداشت در خصوص خطرات قطع برق نیز توضیح داد: از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد و همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و زنجیره سرما برای نگهداری تا تزریق واکسن هم از قبل تدارک دیده شده است.