به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از اداره برند و ارتباطات گروه صنعتی ملی، علیرضا نصیری خبر داد: با اجرایی سازی استقرار پلتفرم تأمین مالی بین زنجیره تأمین کفش ملی و صنایع وابسته، نخستین تراکنش عملیاتی تأمین مالی زنجیره تأمین کفش محقق شد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، شرکت کفش ملی به‌عنوان بزرگترین شبکه عرضه کفش و انواع پایپوش، با استفاده از تجربه و سابقه ارزشمند خود به شناخت عمیق و دقیق زنجیره تأمین کفش ملی و بنگاه‌های مختلفی که در این صنعت زنجیره کفش را شکل می‌د‌هند، پرداخته است.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ملی، با نگاه به‌ روز مدیران شرکت در بهره‌گیری از ابزارهای نوین تأمین مالی در سطح دنیا، شرکت کفش ملی موفق شد، به یکی از پیشتازان بهره‌گیری از ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین در صنعت کفش کشور تبدیل شود.

نصیری اعلام کرد: برای اجرای این طرح شرکت کفش ملی با همراهی بانک ملی ایران و پلتفرم سککوک علاوه بر کاهش هزینه تأمین مالی، این قابلیت را برای تأمین کنندگان خود ایجاد کرده که بتوانند از اعتبار ایجادشده در مسیر تسویه تعهدات در زنجیره بهره ببرند.

وی افزود: بدین ترتیب، همزمان با مدیریت جریان مالی در طول زنجیره به بهبود سرمایه در گردش در کل زنجیره کمک شایانی خواهد شد و با کاهش هزینه‌های مالی، انجام معاملات برای کل شرکت‌های زنجیره تأمین، مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ملی، با راه‌اندازی این سامانه، بستری به منظور توسعه ظرفیت‌های تولید در صنعت کفش کشور فراهم خواهد شد.