به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های مهم و بزرگ در کشور است که عهده دار وظایف گسترده ای در حوزه هایی چون بیمه شدگان، بازنشستگان، مهارت آموزی ، رفاه، تعاون، روابط و صیانت از کار و .... است ، با توجه به گستردگی وظایف بسیار علاقه‌مند هستیم که با نگاه علمی و پژوهشی به مسایل بنگریم و اهداف مورد نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیش ببریم.
وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور می تواند در این راه نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند و بسیار خوشحالم که پیوند میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکی از دانشگاه های معتبر کشور برقرار شده و آن را آغازی مبارک می دانم .
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که در حوزه اجرا نیز با کار علمی و دانشگاهی، زمینه همکاری و تبادلات مشترک و سازنده فراهم شود.
پناه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله خیز بودن کشور اظهار کرد که وظیفه داریم در حوزه ای که مربوط به ما می شود اعتبار و بودجه لازم را برای یک برنامه علمی تحقیقاتی و متناسب با بافت ساختمان اختصاص دهیم تا در این زمینه نیز در آینده مشکلی به وجود نیاید .
وی در این باره توضیح داد: در طرح جامع مطالعات مهندسی و سازه ای در حوزه پدافند غیر عامل، بهسازی و‌ بهینه سازی وزارتخانه و همه سازمان های تابعه مطالعاتی انجام  و برای اجرای آن طرح هایی تهیه خواهد شد.
وی به پژوهش هایی که  دو سال اخیر در وزارتخانه در حوزه مصرف بهینه انرژی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با اجرای این پژوهش ، حدود 14 درصد در مصرف برق و 33 درصد در مصرف گاز کاهش مصرف داشته و از طرف وزارت نیرو نیز تشویق شده ایم.
وی به موضوع بانک اطلاعات مدیران اشاره و تصریح کرد: در همین مدت کوتاه اتفاقات با نگاهی علمی روی داده و  بانک اطلاعات همکاران را ایجاد و رتبه بندی کرده ایم چرا که معتقدیم رمز بقا و توسعه یک سازمان ، نیروی انسانی است و مدیریت نقش کلیدی در بهبود اهداف سازمانی دارد .
پناه تصریح کرد: در بانک جامع مدیریت منابع  در حوزه منابع انسانی با رویکرد تکمیل اطلاعات کلیه پرنسل وزارتخانه و سازمان های تابعه انجام می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سازمان نباید قائم به شخص باشد زیرا این موضوع به فلج شدن سیستم منجر خواهد شد و با بازنشستگی فرد، سیستم از کار خواهد افتاد ، بنابراین هر فردی که بازنشسته می شود باید دانش و تجربیات مکتوب خود را در اختیار سیستم قرار دهد .
در ادامه این نشست سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، وزراتخانه ای بزرگ و موثری در کشور است، امروز می خواهیم تفاهم نامه ای علمی را امضا کنیم که از ظرفیت علمی قوی برخوردار است و امیدوارم برکات زیادی داشته باشد .
وی ادامه داد: کلینیک روانشناسی سازمانی، مبحث بسیار مهمی است و دانشکده روانشناسی در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است .  
مدیرکل منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی نخستین کلینیک روان شناسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مجوزهای لازم در این زمینه گرفته شده است .
یعقوب رستمی مال خلیفه با اشاره به بانک اطلاعات کارکنان گفت: همچنین در این مدت، انتصابات ساماندهی شده و کمیته انتصابات مکلف به اجرای جزئیات مفاد است .
تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه شهید بهشتی تفاهم نامه، با موضوع  ایجاد و تقویت زمینه های همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات و تجربیات و بهره مندی از توانمندی های علمی و اجرایی، خدمات پژوهشی، مشاوره و اطلاع رسانی میان دانشگاه و وزارتخانه است.