در چنین مواردی شما باید ابتدا باقیمانده تخم مرغ را بدون آسیب رساندن، از فرش پاک کنید. با این کار از پوسیدگی فرش جلوگیری کرده و همچنین از جمع شدن حشرات و پوسیدگی فرش نیز جلوگیری می کنید. پس از تمیز کردن باقیمانده تخم مرغ نیز مهم است که بوی بد فرش به کمک مواد شوینده و یا مواد طبیعی از بین برود. چرا که بوی تخم مرغ فاسد شده بسیار ناخوشایند است.

بنابراین در این مقاله که توسط قالیشویی پارک وی آماده شده قصد داریم تا نحوه از بین بردن بوی تخم مرغ فاسد شده از فرش را برای شما بیان کنیم.

Untitled1

لوازم مورد نیاز برای از بین بردن بوی تخم مرغ از فرش

از جمله لوازم و موادی که برای پاک کردن لکه تخم مرغ باقیمانده و بوی آن از فرش، نیاز دارید عبارتند از:

  • پارچه های تمیز کردن
  • حوله
  • دستمال توالت
  • مایع ظرفشویی
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • جارو برقی
  • حوله

مراحل حذف بوی ناخوشایند تخم مرغ از فرش و موکت

1.مرحله اول

  همانطور که گفتیم، ابتدا باید باقیمانده تخم مرغی را که در فرش جا مانده و باعث بوی ناخوشایند شده است، پاک کنید. برای این منظور به کمک دستمال کاغذی تا آنجا که ممکن است تخم مرغ را از فرش پاک کنید. اگر بر روی سطح فرش لکه ای دیده نمی شود، تلاش کنید تا الیاف فرش را به آرامی کنار زده و تخم مرغ را از میان الیاف پاک کنید.

به خاطر داشته باشید که باقیمانده لکه های تخم مرغ باید به خوبی تمیز شوند تا بتوانید به طور کامل بوی بد فرش را از بین ببرید.

2.مرحله دوم

 کمی مایع ظرفشویی را در یک کاسه یا لگن با مقداری آب حل کنید. سپس یک پارچه تمیز را داخل مخلوط تهیه شده فرو ببرید و پس از خارج کردن، آب اضافی آن را کاملا بچلانید. سپس ناحیه آلوده فرش را با این پارچه نم دار شده به کمک مایع ظرفشویی به خوبی تمیز کنید. یک لگن آب تمیز نیز در کنار دست خود بگذارید و پس از هر بار تمیز کردن ناحیه مورد نظر، دستمال را درون آب تمیز شستشو دهید. این مرحله را تا جایی که لکه به خوبی تمیز شود ادامه دهید.

مایع ظرفشویی باعث بریده شدن تخم مرغ و حذف راحت تر آن از فرش می شود.

3.مرحله سوم

هنگامی که متوجه شدید لکه به طور کامل برطرف شده، یک پارچه تمیز دیگر را بردارید و فرش را به خوبی تمیز کنید تا مایع به طور کامل از فرش خارج شود. می توانید پارچه را کمی نم دار کرده و منطقه را به خوبی تمیز کنید.

4.مرحله چهارم

کمی سرکه سفید را داخل یک کاسه بریزید و دستمال خود را درون سرکه فرو ببرید. سپس دستمال را خارج کرده و سرکه اضافی آن را درون کاسه بریزید. دستمال آغشته به سرکه سفید را بر روی منطقه مورد نظر فرش بمالید.

سرکه محل مورد نظر را تمیز و ضد عفونی می کند.

همچنین به یاد داشته باشید که در صورت عدم تمیز شدن لکه و بوی نامطبوع تخم مرغ از موکت یا فرش، بهتر است از خدمات یک قالیشویی مجرب همچون قالیشویی در ونک استفاده کنید. قالیشویی ها به راحتی با دستگاه های پیشرفته و مواد شوینده استاندراد می توانند انواع لکه ها و آلودگی ها را به صورت عمیق از فرش شما پاک کنند.

Untitled3

5.مرحله پنجم

    به کمک یک پارچه حوله ای، دستمال تمیز و یا یک حوله تمیز و خشک، فرش را به خوبی تمیز کنید تا مایع ظرفشویی و سرکه کاملا از آن خارج شود.

دقت کنید که در این مرحله باید فرش را به خوبی خشک کنید تا فرش مرطوب نماند. مرطوب ماندن فرش باعث کپک زدن و یا آسیب به الیاف آن می شود. همچنین فرش مرطوب مستعد کثیف شدن مجدد است.

6.مرحله ششم

    یک لایه ضخیم از جوش شیرین را روی محل مورد نظر فرش بپاشید و اجازه دهید تا چند ساعت یا حتی در صورت امکان به مدت یک شب بر روی فرش بماند.

جوش شیرین می تواند بوی نامطبوع تخم مرغ فاسد شده از فرش را به خوبی خارج نماید.

7.مرحله هفتم

در مرحله آخر جوش شیرین باقی مانده را پس از چند ساعت ماندن بر روی فرش، به کمک جاروبرقی به خوبی پاک کنید.

در صورت انجام دادن تمام مراحل فوق، اگر بوی نامطبوع تخم مرغ پوسیده از فرش شما خارج نشد، پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی در قیطریه استفاده کنید.

 

با استفاده از خدمات قالیشویی، بوی بد فرش را از بین ببرید

اگرچه شاید از بین بردن انواع لکه ها و بوهای نامطبوع فرش و موکت در خانه چندان آسان نباشد، اما همین کار با استفاده از خدمات قالیشویی و موکت شویی به راحتی انجام خواهد شد. شما می توانید بدون نیاز به صرف زمان و انرژی زیاد، به راحتی با یک قالیشویی مجاز همچون قالیشویی محدوده قیطریه تماس بگیرید و فرش های خود را شستشو دهید. شستشوی عمیق فرش و موکت در قالیشویی ها، شما را از شر بوهای ناخوشایند فرش نجات می دهد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید یکی از قالیشویی مجاز عضو رسمی اتحادیه است که با دارا بودن شعب مختلف در سطح شهر تهران، کرج و ... می تواند خدمات خوبی را در زمینه شستشوی انوع فرش و موکت به شما ارائه نماید. خدمات شستشوی فرش ما در کوتاه ترین زمان ممکن با کیفیت بالا توسط تکنسین های حرفه ای انجام می شود.

شما می توانید جهت از بین بردن انواع لکه ها و بوهای فرش که بسیار آزاردهنده هستند، از طریق راه های ارتباطی مختلف با ما تماس بگیرید و خدمات مورد نظر خود را به سرعت دریافت کنید.