به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهره‌مندی بازنشستگان از خدمات رفاهی نقدی و غیرنقدی دستگاه‌های اجرایی در سطح شاغلین، از مطالبات مهم بازنشستگان کشوری در سال‌های اخیر بوده است.

نهم دی‌ماه سال گذشته، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در وبیناری که با حضور روسای کانون‌های بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد؛ در پاسخ به درخواست یکی از بازنشستگان، بر ارائه خدمات رفاهی از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان معادل کمک‌های رفاهی شاغلان تاکید کرد و گفت: “این امر، محدودیت و مانع قانونی ندارد و باید توسط همه دستگاه‌ها اجرایی شود”.

شریعتمداری همچنین به بازنشستگان قول داد که اجرایی شدن این موضوع را در سطح وزرا به‌طور جدی پیگیری کند.

حال، با توجه به ابلاغیه جدید سازمان برنامه‌وبودجه انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این فاصله میان بازنشستگان و شاغلان نیز برداشته شود و پس از متناسب‌سازی حقوق، در حوزه رفاهی نیز وضعیت بازنشستگان کشوری ارتقاء یابد.

این درحالی است که صندوق بازنشستگی کشوری نیز به سهم خود در دوره مدیریت کنونی، با اجرای طرح یاری و در قالب بسته‌های مختلف امکان افزایش قدرت خرید و بهره‌مندی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری از کالاها و خدمات تخفیفی و تقسیطی در حوزه‌های مختلف را فراهم ساخته است.