به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در پایان سیصد و پنجمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در تشریح این جلسه گفت: اولین دستور  جلسه امروز بحث و بررسی در خصوص لایحه  مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر آفتاب بود و می دانید که  شهر آفتاب هنوز بر اساس طرح جامع اش ناقض است و اصولا بر اساس تصمیم شورای شهر  باید توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری بشود. البته  چندین بار ساختمان های مورد نظر طرح به مزایده گذاشته شده بود که سرمایه گذار بیاید ولی با رکود اقتصادی اصولا سرمایه گذاری نمی آمد. لذا شهرداری تهران درخواست تخفیف  برای ترغیب و جلب سرمایه گذار را در قالب این لایحه به شورا ارایه داد.

هاشمی افزود: سالن نمایشگاهی جدید و هتل ها ظرفیت های شهر آفتاب برای سرمایه گذاری هستند، که در نهایت این لایحه رای آورد و قرار شد در شرایط رکود تخفیفی از سوی  شهرداری برای فعالیت های عام المنفعه از 15 تا 30 درصد در قالب  5 پروژه سرمایه گذاری ارائه دهد. البته این موضوع باید به مزایده گذاشته شود و به عموم  اعلام کنند .

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره علت مخالفت خود با این لایحه نیز گفت: مخالفت من بدین سبب نبود که چون ما به انتهای دوره رسیدیم نباید به فکر شهر باشیم. اتفاقا  ما تا آخرین لحظه و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید تا اخرین لحظه تصدی پست به فکر انجام وظایف و تعهدات خود باشیم و مشکل مردم را حل کنیم.  بحث من این بود  چون سرمایه گذار نیامده و ما بخواهیم تخفیف بدهیم با تغییر دولت  و تغییر مدیریت ها شاید شرایط هم تغییر کند و  از رکود در بیاییم و سرمایه گذار پیدا شود و آن وقت مصوبه شاید درست اجرا نشود.

هاشمی در ادامه افزود: البته یکی از دلایل عمده عدم رونق نمایشگاه شهر آفتاب  بسته نشدن نمایشگاه بین المللی شمال شهر است که  اگر نمایشگاه بین المللی بسته شود رونق می گیرد  و با توجه به ترافیکی هم که با برگزاری نمایشگاه در محدوده شمال شهر ایجاد می شود نباید نمایشگاه های پر مخاطب و پر رونق در اینجا برگزار شود. راه حل دیگر هم این است که شهر آفتاب و نمایشگاه بین المللی سهام دار هم شوند تا شهر آفتاب رونق گیرد.

او گفت: بحث بعدی تمدید واگذاری محلی بود که مدت بیست و یک سال در اختیار انجمن خوشنویسان بود و در قالب لایحه ای از سوی شهرداری به شورا ارسال شده بود. شهرداری در لایحه پیشنهادی خود درخواست تمدید واگذاری تا 5 سال را داشت و البته می دانید شهرداری لایحه ای دیگر هم داده برای املاکی که در اختیار دیگران است و برخی دوستان درخواست داشتند این موضوع را هم در چارچوب همان لایحه ببینیم که البته در نهایت لایحه رای آورد.

محسن هاشمی در ادامه و در خصوص بحث فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی شهری و بین شهری گفت:  دولت در سال 96 مصوبه خیلی خوبی داشت که بر اساس آن می بایست 19 هزار اتوبوس شهری و بین شهری تامین می شد، ولی اجرایی نشد و ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری نوسازی نشد.

او افزود: در شهر سرعت اتوبوس ها پایین است و طبیعتا حادثه کمتر پیش می آید  ولی در راه های بین شهری سرعت اتوبوس ها  تا 100 کیلومتر هم می رود و آن زمان است  ترمز که  از نقاط مهم اتوبوس است مشکل پیدا می کند . با توجه به این مشکل امیدواریم دولت جدید مصوبه را اجرا کند و چون بحث  تولید هم است و ما  10 کارخانه تولید داخل داریم امیدواریم ساخت این اتبووس ها توسط کارخانجات داخلی در دستور قرار گیرد.

هاشمی همچنین در خصوص تاریخ اتمام شورای پنجم گفت: بر اساس قانون اصوالا ما 13 مرداد باید دوره شورا را  به اتمام برسانیم و لذا در هیات رییسه تصمیم گرفتیم اخرین جلسه شورای پنجم  12 مرداد باشد و آمادگی داریم در  14 مرداد ماه  مراسم تودیع  با  حضور نمایندگان دوره ششم برگزار شود  اما هنوز تاریخی از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که پس از اتمام شورای پنجم چه می کند، گفت: پایه استخدامی من نهاد ریاست جمهوری بود که بعد از آن به  مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتم و اکنون حدود  7 ، 8 ماهی از دوره 35 سال دوره خدمت من  باقی مانده که در مجمع باید بگذرانم و یا اینکه باید فکر کنم آیا در این مدت خود را بازنشسته اعلام کنم. 

هاشمی همچنین در خصوص نگاه سیاسی خود بعد از شورای پنجم گفت: ما نیروهایی هستیم که همیشه باید در خدمت مردم باشیم و می دانید که من عضو حزب کارگزاران سازندگی و رییس شورای مرکزی این حزب هستم و در حال حاضر در چارچوب جبهه اصلاحات  فعالیت داریم.

وی ادامه داد : در خصوص فعالیت های فرهنگی خود نیز باید بگویم که دفتر نشر معارف انقلاب که کار انتشارات و خانه موزه آیت الله هاشمی ، موزه رفسنجان و نیز اقدامات فرهنگی و قرآنی در قم را نیز پیش رو خواهم داشت.