چالش های صنعت سنگ ساختمانی در ایران

با اینکه وجود معادن بی نظیر سنگ های ساختمانی در کشورمان و نیاز روزافزون صنعت ساختمان به این ماده فرصت های بی نظیری را پیش روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران این بخش قرارداده است اما متاسفانه مشکلات همیشگی تولید در ایران و عدم اطمینان کافی برای سرمایه گذاری در این بخش باعث انحراف این صنعت بزرگ به سمت معضل خام فروشی و به تبع آن از بین رفتن صدها هزار فرصت شغلی گردیده است. اتفاقی که باعث شده بلوک های خام این محصول ارزشمند با قیمتی پایین به کشورهای دیگر صادر و پس از فراوری با قیمتهای چند برابری به خودمان فروخته شود.

این در حالی است که دستگاه های متولی این بخش  نیز اهمیت زیادی به حل این مشکلات نمی دهند و تلاشی در راستای رفع موانع تولید و مشکلات تولیدکنندگان در این بخش مهم از صنعت از طرف آن ها دیده نمی شود. در این بین اما هستند کسانی که با همت بلند خود و سرمایه گذاری و کار در این حوزه قدم هایی بلند در راستای رونق بخشی به اقتصاد، اشتغالزایی و جلوگیری از خام فروشی برداشته اند.

معرفی گروه آتی سنگ

گروه آتی سنگ در شهریور سال 1395 و با چشم انداز دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی جهت ایجاد حلقه های ارزش در این صنعت و جلوگیری از حراج سرمایه ملی تاسیس شد. وجود معدن باقرآباد (بیات) به عنوان بزرگ‌ترین معدن خاکستری و دارنده مرغوبترین سنگ مرمریت خاکستری در دنیا موسوم به «سیلک امپرادور» یا «پرشین سیلک»، عدم تولید باکیفیت در این حوزه ، عدم وجود شبکه توزیع مناسب و استقبال گسترده سازندگان و معماران از این محصول، بخشی از دلایل تاسیس آتی‌سنگ بود.

از این رو گروه آتی‌سنگ به منظور «تولید تخصصی مرمریت پرشین سیلک از معدن بیات» کار خود را با یک کارخانه شروع کرد و هم اکنون پس از 4 سال و نیم  با تولید در ۷ کارخانه ، ماهیانه بیش از ۲۸۰۰۰ مترمربع سنگ ساختمانی از انواع سنگ مرمریت و سنگ چینی از جمله سنگ مرمریت زیبای پرشین سیلک(سنگ مرمریت خاکستری)، مرمریت آتی براون(سنگ مرمریت قهوه ای)، کریستال کانو(سنگ چینی آبی) ، مرمریت بسیار زیبا و لوکس فیوژن(سنگ مرمریت آبی) و کریستال مارون(سنگ چینی سفید) را در ابعاد «تایل و اسلب» در گستره استان فارس تولید می کند و بیش از 250 نفر نیز بصورت تمام وقت در گروه آتی سنگ مشغول به کار می باشند. (مشاهده محصولات گروه آتی سنگ)

 

پرفروش ترین سنگ خاکستری ایران

گروه آتی سنگ وابسته به معدن باقرآباد (بیات) است فلذا با دسترسی نامحدود به سنگ خام ارزشمند این معدن به صورت انحصاری به تولید این سنگ زیبا مبادرت ورزیده است.سنگ مرمریت پرشین سیلک یا سیلک امپرادور سنگی از خوانواده مرمریت است که ویژگی هایی ساختاری آن از جمله استحکام بالا و صیقل پذیری مناسب در کنار  ویژگی های ظاهری خاص از جمله زمینه خاکستری و نقش های یکدست روشن، باعث شده است تا این سنگ به سرعت به یکی از محبوب ترین سنگ های ساختمانی در نزد سازندگان و طراحان ساختمان تبدیل شود. به علاوه به کارگیری متریال و تکنولوژی های نوین مانند استفاده از اپوکسی ، چسب و تور و دستگاه های درجه یک ایتالیایی نیز از جمله عوامل استقبال مشتریان از این سنگ زیبا به شمار می آید.

سنگ مرمریت پرشین سیلک یا سیلک امپرادور بیات

پروژه های انجام شده

تولید و تامین سنگ با کیفیت  برای 200 هزارمترمربع پروژه ساختمانی در سراسر کشور از جمله موفقیت های گروه آتی سنگ به شمار می آید. ازجمله پروژه های انجام شده توسط گروه آتی سنگ میتوان به

  • مجتمع بزرگ مگاپارس در تهران
  • مجتمع جم سنتر در تهران
  • مجتمع امید سپهر در مشهد
  • مجتمع خلیج فارس در یزد
  • هتل ونوس پلاس در نمک آبرود
  • مترو قیام تهران
  • و ... اشاره کرد.

صادرات سنگ ساختمانی

متاسفانه تولیدات بی کیفیت و استفاده از متریال و دستگاه های سطح پایین موجود در بازار دید نسبتا منفی را نسبت به تولیدکنندگان ایرانی سنگ ساختمانی به وجود آورده و این موضوع ، صادرات سنگ به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی را بسیار سخت کرده بود. با این وجود تعهد اخلاقی تولید کنندگانی نظیر گروه آتی سنگ در قبال تولید با کیفیت باعث شد تا حدود زیادی این نگاه تغییر کند و در حال حاضر شاهد افزایش چشمگیر صادرات محصولات فرآوری شده به بازارهای جهانی هستیم. در این حوزه گروه آتی سنگ عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده است  و با صادرات محصولات خود به کشورهایی نظیر عمان، قطر،اردن، پاکستان، عراق، ترکیه، چین، انگلیس،لندن،بلژیک،روسیه و ... باعث رونق هرچه بیشتر صنعت سنگ ساختمانی ایران و افزایش اعتماد به تولیدکنندگان ایرانی در سطح بین المللی گردیده است.

صادرات انواع سنگ ساختمانی

علل محبوبیت گروه آتی سنگ

از دلایل محبوبیت این گروه تولیدی در زمینه صادرات سنگ های ساختمانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید انحصاری سنگ مرمریت پرشین سیلک (سیلک امپرادور)
  • استفاده از دستگاه های به روز ایتالیایی در خطوط تولید
  • فرآوری با استفاده از چسب و تور و اپوکسی در تمام تولیدات (تایل و اسلب)
  • استفاده از بهترین متریال موجود در دنیا
  • تضمین کیفیت محصولات
  • پشتیبانی قوی با توجه به تولید ماهیانه 28000 متر مربع سنگ ساختمانی
  • تولید سنگ اسلب مناسب پروژه های بزرگ
  • امکان گزینش سنگ هنگام بارگیری و بازدید از مجموعه های تولیدی
  • سورت بندی دقیق
  • بسته بندی صحیح و تحویل به موقع
  • وجود پرسنل کارآمد و هیئت مدیره جوان

همه این موارد باعث شده است تا گروه آتی سنگ ظرف مدت کوتاهی به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر سنگ ساختمانی در ایران و خاور میانه تبدیل شود.

برای مشاهده محصولات گروه آتی سنگ و دستیابی به سایر اطلاعات این مجموعه میتوانید به سایت این گروه به آدرس www.atisang.com مراجعه کنید.