به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «حاتم شاکرمی»، در سومین جشنواره حاتم (حمایت از تولید ملی) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، تاکید کرد: باید از عملکرد درخشان برخی واحدها که در شرایط دشوار تحریم و کرونا نیروهای خود  را حفظ کردند، قدردانی کرد.

وی گفت: باید یک پنجره واحد پیش‌بینی کرد تا از بخشی‌نگری در دستگاه‌های مختلف پیشگیری شود، همچنین بخشنامه‌هایی که به صلاح تولید کشور نیستند، اصلاح شود.

وی افزود: در صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نیز، دستگاه‌ها باید ملی و نه بخشی فکر کنند.

شاکرمی، تحریم و کرونا را مشکلات اساسی دو سال اخیر تولیدکنندگان، دانست و یادآور شد: عدم ثبات قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، همچنین همخوانی نداشتن قوانین با شرایط روز و رشد شتابان فناوری یکی از معضلات اصلی تولید است.

وی خاطر نشان کرد: امروز، حرکت به سمت تغییر در فرآیندهای تولید و فن آوری ضروری است و کارفرمایان می توانند ساختارهای فنی و اقتصادی را با حمایت و کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح  کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این واحدها تا زمانی که طرح،  تایید و اجرایی شود  می توانند در راستای حفظ اشتغال نیروهای کار خود را به مدت کوتاه کارگران مشمول بیمه بیکاری کنند.