در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دلیل محبوبیت سرمایه گذاری برای ملک در ترکیه انداخته و بیان کنیم که چرا بسیاری از افراد پول های خود را به این کشور برده و در بازار ملک ترکیه سرمایه گذاری می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با ویژگی های بسیار مهم سرمایه گذاری بر روی املاک و مستغلات در ترکیه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مزایای خرید ملک در ترکیه

یکی از نکات مهمی که در رابطه با خرید ملک در ترکیه باید با توجه داشته باشید این است که انجام این فرآیند مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. در واقع شما می‌توانید با خرید ملک به مزایای گوناگونی دسترسی پیدا کنید. وجود همین ویژگی‌ها و مزایا بسیار مهم است که باعث محبوبیت بازار ملک در ترکیه شده است. اگر بخواهیم این ویژگی‌ها و مزایا بسیار مهم را به شما معرفی کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به دست آوردن اقامت کشور ترکیه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند آن است که دولت ترکیه تلاش کرده تا با به وجود آوردن فضایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی امکانات متنوع و گوناگونی را به این افراد ارائه دهد. همین مسئله بسیار مهم است که باعث شده تا سرمایه گذاری بر روی ملک در کشور ترکیه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند.

در همین راستا شما می‌توانید با خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را بدست بیاورید. به همین دلیل است که دولت ترکیه شرایطی را به وجود آورده تا امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک در این کشور وجود داشته باشد.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح دادند که پول های خود را به جای سرمایه گذاری در داخل از کشور، به خارج از مرزها برده و در ترکیه اقدام به خرید ملک کنند. این دسته از افراد می‌توانند از این طریق پس از چند سال اقامت این کشور را به دست آورد و تبدیل به یکی از شهروندان کشور ترکیه شوند.

انتخاب ملک مناسب در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه

یکی از نقاط بسیار مهم و قابل توجه آن است که دولت ترکیه با انجام فرآیندهای مختلف توانسته ارزش پاسپورت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد و همین مسئله باعث شده تا افرادی که پاسپورت ترکیه را دارند بتوانند به راحتی به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کرده و از این کشورها بازدید کنند.

همین مسئله باعث شده تا افراد بسیار زیادی که در کشورهایی با پاسپورت کم ارزش‌تر هستند از طرق مختلف تلاش کنند تا پاسپورت ترکیه را به دست آورده و از این طریق یک پاسپورت ارزشمند را بدست بیاورند. یکی از این کشورها ایران است که مردم آن تمام تلاش خود را می‌کنند تا با انجام فرآیندهای مختلف پاسپورت کشور ترکیه را به دست بیاورند.

نکته مهمی‌که باید بدانید آن است که یکی از روش هایی که شما می‌توانید پاسپورت ترکیه را به راحتی و بدون مشکل اخذ کرده و از این طریق تبدیل به شهروند ترکیه شوید، سرمایه گذاری بر روی ملک و خرید خانه در این کشور است.

در حقیقت شما می‌توانید اقامت ترکیه با خرید ملک را به دست آورده و پس از آن که در بازار ملک در این کشور سرمایه گذاری کردید، پس از مدت زمان مشخصی تبدیل به شهروند ترکیه شوید. موضوع مهم این است که این مدت زمان با توجه به قوانین کشور ترکیه ممکن است دستخوش تغییر شود و به همین دلیل لازم است تا حتماً تحقیقات کاملی در رابطه با قوانین جدید کشور ترکیه در این زمینه داشته باشید.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه کنید که دولت ترکیه همواره تلاش کرده تا با دادن اقامت به افراد خارجی که قصد خرید ملک را دارند، پول های بسیار زیادی را وارد بازار املاک این کشور کنند. پس از آن که شما در کشور ترکیه اقدام به خرید خانه کردید، قادر خواهید بود تا پاسپورت کشور ترکیه را بدست آورده و از این طریق به راحتی به کشورهای مختلف بدون اخذ ویزا سفر کنید.

شرایط مناسب کشور ترکیه برای زندگی

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از افراد برای زندگی اقدام به خرید خانه در کشور ترکیه می‌کنند. در واقع آن‌ها فارغ از این که بخواهند قیمت خانه در استانبول و یا سایر شهرهای ترکیه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و یا اقدام به اخذ تابعیت این کشور کنند، تلاش می‌کنند تا با خرید خانه به کشور ترکیه مهاجرت کرده و از این طریق زندگی جدیدی را در این کشور شروع کنند.

 اگر جز این دسته از افراد هستید و قصد دارید تا به خارج از کشور بروید، می‌توانید با خرید خانه در ترکیه به راحتی به این کشور مهاجرت کرده و در کشور ترکیه زندگی کنید. نکته مهم و حائز اهمیت آن است که کشور ترکیه در سال های اخیر در بخش های مختلف رشد بسیار زیادی کرده است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که در کشورهای دیگر منطقه خاورمیانه زندگی می‌کنند اقدام به مهاجرت به این کشور کرده و در ترکیه زندگی کنند. این موضوع بسیار مهم نیز یکی دیگر از دلایل اصلی است که باعث شده تا سرمایه بسیار زیادی از ایران وارد ترکیه شده و مردم در این کشور سرمایه گذاری کنند.