به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و به نقل از روابط عمومی منتا، این رویداد روز ۱۰ مرداد ماه با حضور و سخنرانی مهمانانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و دیگر مهمانان، و مدیران مرکز نوآوری منتا، جهش و پرابلم و تعداد محدودی از شرکت کنندگان (به دلیل پروتکل های بهداشتی) و دست اندرکاران حوزه‌های استارتاپ و نوآوری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، پس از بررسی استارتاپ‌هایی که فرآیند نام‌نویسی را انجام داده‌اند، تعداد ۶ تا ۹ استارتاپ برای ارائه خدمات و محصولات خود انتخاب شده و می‌توانند از مزایای حضور در این رویداد بهره‌مند شوند.

این رویداد اولین در نوع خود است و محور آن، ایجاد امکانی برای دیده شدن و رشد استارتاپ‌ها یا کسب و کارهایی است که علاوه بر پیگیری مولفه‌های اقتصادی سعی در خدمت‌رسانی به تعاون و جامعه دارند. در این برنامه این فرصت برای استارتاپ‌ها فراهم شده است تا خدمات و محصولات خود را به بازارهای هدف وسیع‌تر از جمله تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه آن‌ها ارائه دهند تا بتوانند با ایجاد شبکه، از سرمایه و بازار آنها استفاده ببرند.

چرا باید در این رویداد شرکت کنیم؟

بسیاری از کارشناسان این رویداد را فرصتی مناسب برای سرعت بخشیدن به روند رشد استارتاپ‌ها و افزایش یک‌باره تعداد مشتریان می‌دانند، چراکه تعاونی‌ها، نهادهای تاثیرگذاری در پیشرفت کسب‌کارهای زیر نظر خود هستند و همکاری با آن‌ها می‌تواند شانسی برای برقراری ارتباط و تعامل با سازمان‌های زیر نظر آن‌ها باشد.

شرایط ثبت نام در این رویداد به شکل زیر است:

موضوع مرتبط با تعاون، جامعه و اقتصاد جمعی
 داشتن تیم آماده
 ارائه MVP
از مزایای شرکت در این رویداد مهم، می‌توان به فرصت گفتگوی بی‌واسطه با  بخش‌ها و فعالان تعاون و نهادهای مرتبط و امکان همکاری های بلند مدت برای تیم‌ها، اشاره کرد.
گفتی است، به تیم‌های منتخب در این رویداد، جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

علاقه مندان به حضور در این رویداد استارتایی می توانند با شماره ۸۸۸۱۴۰۱۵ تماس گرفته و یا در صفحه اختصاصی این رویداد به نشانی menta.ir/coopstar-event  نام‌نویسی کنند.

مروری بر سابقه منتا و جهش؛ برگزارکنندگان این رویداد

مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران «منتا» به عنوان راهبر نوآوری در بخش تعاون نقش مهمی در تسهیلگری میان  کسب‌وکارهای نوپا و سازمان‌ها و نهادهای تاثیرگذار در بخش تعاون دارد.

این مرکز را می‌توان نقطه اتصال بخش تعاون شامل بیش از ۹۰ هزار تعاونی فعال، اتحادیه‌های تعاونی، اتاق تعاون و سایر تشکل‌های بخش تعاون با زیست‌بوم‌های نوآوری و فناوری کشور شامل پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و … دانست.

این مرکز نوآوری که پشت خود را به معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گرم می‌بیند، موفق شده با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، قدم‌های مثبتی در این راه بردارد.

جهش، یک بنگاه کارآفرینی اجتماعی است و هدفش ارتقای نوآوری در ابعاد کلان  و گسترش تجربه کارآفرینان فردای ایران است.

این بنگاه کار خود را از تابستان ۹۵ آغاز کرد و در سال ۹۶ با کسب مجوز شتابدهی از پارک علم و فناوری پردیس، فعالیت خود در این عرصه را به طور جدی پی گرفت.

دریافت مجوز شرکت دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در سال ۹۷ موجب شد این مجموعه با روندی جسورانه‌تر، جای پای خود را محکم‌تر کند تا ماحصل یک سال فعالیت بعدی آن، سرمایه‌گذاری روی بیش از ۲۰ استارتاپ در حوزه‌های مختلف باشد.

البته کار به همین‌جا ختم نشد و این مرکز شتابدهی با اخذ مجوز تاسیس فضاهای نوآوری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک «جهش» را با بنایی بیش از ۱۰۰۰ متر راه‌اندازی کرد تا جوانان علاقه مند و خلاق بتوانند ایده‌های نوآورانه خود را در محیطی پویا به معرض اجرا بگذارند.