به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در سیصدو سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر قرار داریم گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت وامامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی گردید.

محسن هاشمی نیست: غدیر نماد وحدت ویکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر اعظم است و نبایست با افراط وتندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدای برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: معرفی امیرمومنان توسط رسول اکرم در غدیر، بعنوان رهبری برای همه اقشار و اقوام وملتهای اسلامی بود و بایست این سرچشمه زلال معرفت وعلم وهدایت، برای بهره بردن همه اقوام ومذاهب و گروههای اسلامی همچنان جریان یابد.

محسن هاشمی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم گفت: وقایعی که نمی توان آنها را محدود به خشکسالی وکمبود آب دانست. بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری می بایست، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند.

هاشمی یادآور شد: توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی وپالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص های جامعه نه صرفا رشد صنعتی و درخوزستان، بسیاری از شاخص های انسانی واجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

او افزود: توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه های فراوانی از آسیبهای زیست محیطی ناشی از فعالیتهای صنعتی ،کشاورزی و اقتصادی دارد.

محسن هاشمی با بیان اینکه مشکلات، محرومیت ونارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست ادامه داد: تعدادی از مناطق واستانهای دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می برند وچه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند وباید به رفع بنیادین و ریشه این مشکلات توجه شود تا در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی ها نباشیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی 16 سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی 8 درصدی در چشم انداز 20 ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است واین میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده  و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

رییس شوری اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است واگر بسرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت ورشد اقتصادی،به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود و امیداوریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل نموده و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز 20 ساله برساند.