اجاره خودرو به معنای عقد قراردادی است که فرد اجاره کننده خودرو در ازای در اختیار گرفتن خودروی شخص دیگر مبلغی را به وی پرداخت می‌کند و مشخص می‌کنند که چه مدت و چه مسافتی را قصد دارد با آن طی کند. اما چرا بعضی افراد خودرو اجاره می‌کنند؟ اجاره خودرو در تهران یا شهرهای دیگر به دلایل بسیاری از سوی افراد انجام می‌­شود مانند سفر تفریحی، سفر کاری، به عنوان ماشین عروس، تشریفات فرودگاهی و موارد دیگر. قبل از هر چیز باید گفت اجاره خودرو در تهران یا سایر نقاط کشور، پدیده جدیدی نیست. در گذشته نیز قبل از اختراع ماشین، افراد برای انجام یکسری کارها اسب و کالسکه اجاره می‌­کردند که امروزه ماشین­‌های ایرانی و خودروهای لوکس و گران­‌قیمت خارجی جای آن‌ها گرفته‌­اند. برای اجاره خودرو باید یک قرداد رسمی طبق قوانین مدنی کشور بین مالک ماشین و شخص اجاره کننده امضا گردد. از این‌رو مؤسساتی باید روی کار باشند که علاوه بر این که پل ارتباطی  بین این دو نفر باشند روند کار را قانونی کنند تا مشکلی پیش نیاید.

نکاتی درباره اجاره خودرو

شرکت‌های اجاره دهنده خودرو این امکان را فراهم می‌کنند تا کسانی که تمایل دارند ماشین خود را به افراد دیگر اجاره دهند تا از طریق آن کسب درآمد کنند یا می‌خواهند برای مدتی مشخص خودرو فرد دیگری را به دلایل مختلف اجاره کنند، بتوانند با یک روند قانون ی به هدف خود برسند. اگر شما قصد اجاره خودرو در تهران را داشته باشید باید بدانید که یک قرارداد قانونی اجاره خودرو مابین متقاضی ماشین و مالک ماشین وجود دارد که هر دو طرف قرارداد ملزم به رعایت یکسری اصول و قوانین می‌­باشند. در متن قرارداد مشخصات شخصی موجر و مستأجر، مشخصات ماشین، مورد اجاره، مبلغ اجاره روزانه/ هفتگی/ ماهانه، مدت اجاره نوشته می­شود. هزینه‌­های جاری خودرو مانند سوخت مصرفی، خرابی ماشین و هزینه تعمیرات، تعویض روغن موتور، شست­وشوی ماشین، تخلفات رانندگی و... باید در متن قرارداد نوشته شود و این که این هزینه­‌ها به عهده چه کسی است باید در آن لحاظ شود. در زمان تحویل خودرو باید از لحاظ فنی سالم و سرویس شده باشد، مستأجر باید در تاریخ مقرر خودرو را تحویل دهد و در صورت دیرکرد خسارت دیرکرد آن را پرداخت نماید.

اجاره خودرو در تهران با توجه به سلیقه، بودجه و نوع کاربری­تان تعیین می‌­شود و شما می‌­توانید ارزان‌ترین، گران‌ترین، شاسی بلند، ون و ... را از مؤسسه مربوطه اجاره نمایید. شاید شما جزو کسانی باشید که با دیدن یک ماشین خارجی و لاکچری در خیابان­‌های تهران از خود پرسیده باشید چه کسی مالک چنین ماشین گران‌­قیمتی است در حالی راننده ماشین سواری در حال استفاده از خدمات اجاره خودرو در تهران بوده باشد. بطور کلی افراد به دلایل زیادی به سراغ رنت ماشین می‌­روند. تصور کنید فردی قصد خرید یک ماشین گران­‌قیمت را دارد اما قبل از آن می­‌خواهد چند روزی آن را تست نماید از این‌­رو مشابه آن را اجاره می‌­کند تا میزان رضایت خود را بسنجد. یکی از نکاتی که باید در اینجا متذکر شویم این است که اگر خودرویی را بدون راننده اجاره می­‌کنید اما طرز استفاده از امکانات آن را بلد نیستید بهتر است در زمان تحویل از مالک ماشین یا مأمور تحوی‌ل­دهنده راهنمایی بگیرید. در صورت نقص فنی یا تصادف با شرکت اجاره­‌دهنده ماشین تماس گرفته و آن‌ها را مطلع کنید. همچنین چنانچه فرد مستأجر با خودرو اجاره‌ای مرتکب جرمی مانند حمل مشروبات الکی شود مالک خودرو مسئولیتی در قبال آن ندارد.

اجاره ماشین

خرید یک ماشین لوکس هزینه بسیار بالایی دارد از این‌­رو دلیلی ندارد که برای اهداف کوتاه مدت مانند جاب­جایی مهمانان تجاری یا خارجی، اسکورت ماشین عروس، فیلمبرداری برای سکانس فیلم‌­ها و... متحمل هزینه­‌های سنگین شوید. اجاره ماشین به لحاظ اقتصادی یک تصمیم هوشمندانه است و بسیاری از افراد جامعه برای رفاه بیشتر آن را انتخاب می­‌کنند. اجاره خودرو در تهران یکی از خدمات متداولی است که به متقاضیان ارائه می­‌گردد. مراکز زیادی برای اجاره خودرو در تهران روی کار هستند که شما می‌­توانید با جستجو در اینترنت یا مشورت دوستانتان با خدمات آن‌ها آشنا شوید. اجاره ماشین با راننده یا بدون راننده به انتخاب خودتان و مالک ماشین بستگی دارد که به صورت توافقی مابین طرفین گذاشته می­‌شود. یکی از مزایای اجاره انواع خودرو، تنوع در انتخاب می‌­باشد. شاید بخواهید سالی چند بار به سفر بروید در این‌ صورت شما محدود به استفاده از یک مدل ماشین نیستید. 

اجاره خودرو در کرج

اگر شما ساکن کرج باشید و یا مسافر آنجا و قصد اجاره خودرو در کرج را داشته باشید می­‌توانید از طریق مؤسسات مربوطه اقدام کنید. قیمت اجاره خودرو در تهران، کرج یا در هر شهر دیگری به عوامل مختلفی از جمله مدل خودرو، با راننده یا بدون راننده، تعداد روزهای اجاره و... بستگی دارد. همچنین اجاره خودرو در کرج رتبه بالایی بعد از اجاره خودرو در تهران دارد. شما می­‌توانید با داشتن شروط لازم بهترین خودرو و خدمات را با قیمت­‌های مناسب اجاره کنید. کافیست با کمی بررسی یکی از بهترین مؤسسات را برای رنت ماشین انتخاب کنید. همچنین برای اجاره خودرو باراننده نیازی به پرداختن ودیعه، چک یا سفته ندارید. اجاره خودروهای داخلی بطور معمول کمتر از خودروهای خارجی و لوکس می­‌باشد مانند خودروی سایپا در مقایسه با خودروی هیوندای سانتافه بدلیل اختلاف در امکانات، کیفیت قطعات، زیبایی و...

درباره سپریس چه می‌­دانید؟

اجاره خودرو در تهران یا اجاره خودرو در کرج با راننده و بدون راننده توسط مؤسسات مختلفی مانند سپریس ارائه می­‌گردد. شما می­‌توانید در سامانه سپریس ماشین خود را اجاره دهید و یا ماشین موردنیاز خود را اجاره نمایید کسی که به عنوان مهمان یا مستأجر ماشینی را اجاره می­‌کند باید گواهینامه معتبر رانندگی را داشته باشد. در زمان ثبت­‌نام مشخصات خود را بدرستی وارد نماید؛ در صورت هر گونه خسارتی که بدلیل سهل‌­انگاری وی صورت گیرد یا به سرقت برود فرد اجاره­‌کننده مسئول خواهد بود و موارد قانونی دیگر که برای اطلاع از آن و آشنایی با انواع خودروهای ارائه­ شده می‌­توانید به سایت Sepris.com مراجعه کنید. وظیفه اصلی سپریس برقراری ارتباط بین دو طرف قرارداد می‌­باشد و مسئولیتی در قبال کیفیت خودروها، ضمانت‌­نامه­‌های تجاری و... ندارد. در حال حاضر اجاره خودرو در تهران یا کرج به عنوان مبدأ از سایت سپریس مقدور می‌­باشد. همچنین قیمت اجاره ماشین به روشنی در سایت مشخص می‌­باشد کافیست تاریخ شروع و پایان اجاره را مشخص کنید تا خودروهای موجود به همراه قیمت، شرایط اجاره و مشخصات ماشین به شما ارائه گردد.