به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی با اشاره به اینکه «دیدار با دکتر عبدالجبار کاکایی اولین نشست با مفاخر فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری است»، افزود: ایجاد موزه آثار بازنشستگان و به‌ویژه چهره‌های نام‌آور فرهنگی و هنری، در دستور کار قرار دارد و اقدامات لازم جهت بازسازی عمارت ناصرالدین میرزا در این جهت صورت گرفته است که امیدواریم بزرگان فرهنگ و هنر هم با ارائه آثار، تصاویر و یادگاری‌های خود، ما را در تشکیل و تکمیل این موزه یاری دهند.

مرتضایی‌فرد همچنین با ارائه توضیحاتی درباره دیگر اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه فرهنگ، به ایجاد روایت‌کده صبا و نیز آرشیو دیجیتال اسناد تاریخی این صندوق اشاره کرد و گفت: پیش از این، بسیاری از اسناد تاریخی بازنشستگان در حال نابودی بود، اما با ایجاد روایت‌کده و مرکز آرشیو دیجیتال، این اسناد بازیابی، مرمت و به شکل مناسبی در معرض دید بازنشستگان و مهمانان صندوق قرار گرفته است.

کاکایی: روند فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری نشانه یک مدیریت منسجم است

عبدالجبار کاکایی نیز در این دیدار با ابراز خوشوقتی از توجه صندوق بازنشستگی کشوری به اهالی فرهنگ و هنر گفت: اهمیت این کار وقتی بیشتر مشخص می‌شود که می‌بینیم وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که بیش از سی سال در آنها فعالیت داشته‌ایم، هیچ سراغی از ما نمی‌گیرند و شاید اصلا ندانند که چه شخصیت‌هایی در مجموعه آنها فعالیت داشته‌اند.

وی با اشاره به سابقه اشتغال خود در وزارت آموزش‌وپرورش و در ادامه مامور شدن در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: شخصا اندکی بیش از یک سال است که بازنشسته شده‌ام و پیش از آن، در جریان روند فعالیت‌های صندوق نبودم؛ اما در این مدت دیدم که علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی، نظم پرداخت حقوق بازنشستگان و نیز ارائه خدمات بیمه‌ای و رفاهی چشمگیر بوده که مجموعه این موارد، نشانه یک مدیریت منسجم در روند فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری است.

این شاعر نام‌آور معاصر با استقبال از فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه‌های فرهنگی تصریح کرد: در شرایطی که معمولا دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به اهالی فرهنگ و هنر بی‌توجه هستند، اقدام صندوق در گردآوری اسناد دوران فعالیت این افراد و راه‌اندازی روایت‌کده صبا و در ادامه، موزه بازنشستگان جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: اهالی شعر و ادبیات در میان بازنشستگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش‌وپرورش زیاد هستند؛ اما بعضا ما شاعران درجه اولی داریم که در سازمان‌ها، دستگاه‌ها و موسسات اقتصادی و اجرایی فعالیت دارند که حوزه کاری آن، خیلی با شعر و شاعری فاصله دارد و صندوق بازنشستگی کشوری می‌تواند با استفاده از احکام و اسناد دراختیار خود، آنان را نیز شناسایی و از ظرفیت‌های آنان استفاده کند.

کاکایی با بیان اینکه «پس از دوران بازنشستگی فراغت بیشتری پیدا کرده‌ام و عملا دوره تازه‌ای از فعالیت‌هایم آغاز شده است»، از برگزاری کلاس‌های مجازی مثنوی‌خوانی، تنظیم تالیفات و پژوهش‌ها و نیز انتشار کتاب‌های شعر جدید خود به‌عنوان بخشی از این فعالیت‌ها یاد کرد.

وی همچنین در این دیدار، توضیحاتی درباره دوران فعالیت خود در دوران اشتغال در آموزش‌وپرورش، وضعیت صدور حکم بازنشستگی و سوابق همکاری خود با حوزه هنری، فرهنگسراها و… ارائه کرد.