نیاز به تعداد زیاد مسکن و همچنین سرعت در اجرا باعث شد که اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم روشی با عنوان انبوه سازی صنعتی مسکن مورد استفاده قرار گیرد. در انبوه سازی صنعتی ابتدا قطعات و اجزا ساختمانی در کارخانه های پیش ساز ساخته می شود و بعد از حمل به محل پروژه در کنار همدیگر قرار می گیرند. این قطعات می توانند، قطعات یک ویلای بزرگ باشند یا قطعات مجموعه آپارتمانی کارگری.

شکل انبوه سازی در ایران به گونه ای متفاوت تر از کشور های توسعه یافته است. وقتی از انبوه‌سازی صحبت می‌شود، بلافاصله ساخت و سازهایی یکسان، مشابه، همزمان و به یک نیت، با مصالحی شبیه به هم به ذهن انسان خطور می کند و به همین دلیل است که استفاده کنندگان با چنین ساخته هایی به سختی برخورد می کنند.

با توجه به این که کشور ما، کشوری در حال توسعه است و مسکن به عنوان یکی از شاخصه های مهم توسعه مطرح است، باید به مسئله ساخت وساز سریع و اصولی در آن توجه کرد. یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن ساخت وساز را کنترل کرد ارجاع کار به بخش خصوصی است.

از موارد لازم برای تعیین صلاحیت انبوه سازان داشتن توان فنی و اجرایی است. طبق تعریف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی سازنده انبوه مسکن به اشخاص حقیقی و حقوقی گفته می شود که توانمندی مدیریت و مسئولیت پدید آوری طرح ها، توانمندی تأمین و جذب سرمایه ،مدیریت تولید و عرضه مسکن و ساختمان را با استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان و در چار چوب مقررات ملی ساختمان و سایر قوانین مربوط داشته و پروانه اشتغال به کار از وزارت مسکن و شهرسازی دریافت کرده باشند.

شرکت تسکو با توجه به گواهینامه‌های معتبر، تجربۀ فنی و اجرایی و همچنین سرمایۀ انسانی و مالی قابل اتکا، مجوزهای لازم را برای پروژه‌های مسکن و انبوه سازی دریافت کرده است و محصولات اصلی این شرکت ازجمله قالب بتن و داربست فلزی از باکیفیت‌ترین محصولات موجود در صنعت ساخت و ساز ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود.

در ادامه چند پروژۀ مطرح تسکو در بلندمرتبه‌سازی و انبوه‌سازی را معرفی می‌کنیم.

پروژه هتل پاسارگاد فرشته-تهران

ساختمان هتل فرشته پاسارگاد در منطقه الهیه و در ضلع غربی باغ سفارت روسیه واقع است. با توجه به تعدد ساختمان های بلند مرتبه در منطقه الهیه و همپوشانی برج ها بر یکدیگر، مجاورت پروژه در کنار باغ سفارت روسیه که در پهنه وسیعی فاقد ساخت و ساز خواهد بود، باعث گردیده تا دید پروژه به سمت شرق کاملا آزاد باشد. تعداد طبقات زیر زمین (پارکینگ) ۱۰ و فوقانی روی زمین (تجاری – مسکونی) ۵۳ طبقه می باشد. نوع سازه بتنی و کاملا اکسپوز طراحی شده است.

تسکو با مشارکت اولمای اسپانیا نسبت به طراحی و ساخت قالب ها اقدام نمود و از قالب های رویه پلای وود (چوبی) استفاده شد. علت این امر ساختار بتن نمایان سازه برج می باشد. کلیه مراحل طراحی و ساخت قالب های یکطرفه دیوار و هسته برشی مرکزی بطور تواما در ایران و اسپانیا توسط مهندسی تسکو و اولما انجام گردید.

پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی برکت  تهران

بیمارستان بزرگ برکت به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های کشور با ۳۰۰ هزار مترمربع بنا در غرب تهران در حال ساخت است.

بیمارستان برکت

موقعیت محل احداث بیمارستان در منطقه ۲۲ تهران (بلوار کوهک) و آب و هوای پاک به دلیل مجاورت با پارک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین دسترسی راحت به شریان‌های جاده‌ای کشور از جمله آزادراه تهران ـ شمال، اتوبان تهران ـ کرج و فاصله نزدیک با فرودگاه مهرآباد را بسیار مناسب است. در کنار پروژه اصلی بیمارستان یک مجموعه ۱۵۰ هزار مترمربعی هم شامل دفاتر اداری مرتبط با بیمارستان، مطب‌های پزشکان، سالن‌های کنفرانس، هتل ۱۲۰ اتاقه و یک مرکز تجاری تخصصی حوزه درمان در نظر گرفته شده است.

پروژه هتل ایران مال  تهران

هتل ایران مال با مساحت ۱۷۰۰۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین مجموعه های اقامتی و گردشگری ایران می باشد. این پروژه در سال ۱۳۹۰ شروع گردید. در این پروژه چندین شرکت از کشورهای ایران، ترکیه و آلمان همکاری هایی را با یکدیگر داشته‌اند. نمای این هتل به صورت تمام شیشه طراحی و اجرا شد که تامین داربست های ایمن زودبست به ارتفاع ۱۲۰ متر  تجهیزات کار در ارتفاع از قبیل سکوهای کار و پلت فرم ها و کف موقت توسط شرکت تسکو طراحی و تامین گردید.

داربستهای تسکو در پروژۀ ایران مال

پروژه مجتمع تجاری چیتگر  تهران

سازه ایی بتنی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع با ستونهای گرد بتنی اکسپوز و با قطر های ۱ تا ۱/۵ متر و ارتفاع ۳/۵ تا ۵ متر که در زیر دال بتنی وافل قرار گرفته است. نوع قالب بتن استفاده شده در این پروژه، وافل دال از نوع پلاستیکی است و از نخستین تجارب قالب وافل پلاستیکی در پروژه‌های اینچنینی است.

شرکت تسکو کلیه تجهیزات قالبندی و داربست های مدولار مثلثی را طراحی و تولید و تامین نمود.

پروژه پارکینگ طبقاتی توسعه حرم  قم

این پارکینگ  با گنجایش ۲ هزار خودرو و پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز با ظرفیت حدود یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر واقع شده اند.

این سازه بتنی یکی از منحصر به فرد ترین پروژه های پارکینگ کشور است. شرکت تسکو تامین کننده کلیه تجهیزات قالبندی و داربست و کفراژبندی این پروژه بوده است. اجرای دال ها با ارتفاع ۴ متر با دهانه های ۸ متری از تجارب خوب شرکت تسکو بوده است.

پروژه پردیس سینمایی ملت  تهران

پردیس سینمایی ملت جنب پارک ملت تهران در زمینی کشیده و با شکلی نامعین به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۵۰۰۰ متر در منتهی‌الیه جنوب غربی بوستان  احداث گردیده‌است. این مجموعه با توجه به استقرار در محوطه پارک از کلیه مزایای آن به عنوان محوطه بهره‌مند است. این سینما توسط مهندسین مشاور حرکت سیال (رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف) طراحی شده‌است. اکثر مهندسین و کارشناسان این مجموعه فرهنگی- تفریحی را منحصر به فرد دانسته و معتقدهستند، این اثر، نخستین پروژه‌ای است که با چنین معماری و کیفیتی ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت تسکو طراحی و ساخت قالب های مدولار و خاص و همچنین داربست های چکشی این پروژه را انجام داد . در قسمت هایی از این پروژه از قالب چوب و پلای وود استفاده شده است.

پروژه مسکن مهر گلشهر  ارومیه

مسکن مهر گلشهر ارومیه بزرگترین پروژه مسکن سازی آذربایجان غربی بوده است و تمامی سازه ها از نوع بتنی و بصورت بلند مرتبه سازی طراحی و اجرا گردیده است.

شرکت تسکو مسئولیت طراحی و ساخت قالب فلزی مدولار و داربست و جک های سقفی پروژه مسکن مهر گلشهر ارومیه را عهده دار بوده است . بیشتر قالب ها از نوع مدولار و بصورت بالارونده تامین گردیده است.

پروژه ساختمان مرکزی ماموت  تهران

ساختمان مرکزی شرکت ماموت در خیابان وزرا تهران قرار دارد. نوع سازه بتنی است و در ۱۷ طبقه که ۱۰ طبقه فوقانی و ۷ طبقه لابی و زیرزمین (پارکینگ) است .نوع دال بتنی بصورت دال یک طرفه با تیر و تیرچه های میانی است.طبقات منفی با دیوارهای حایل بتنی کامل پوشیده شده است و در جهار وجه سازه دیوار برشی در نظر گرفته شده است. تمامی تجهیزات قالبندی و داربست توسط شرکت تسکو طراحی و تولید شده است و کلیه قالب ها از نوع مدولار می باشد.

پروژه استادیوم ورزشی اسلامشهر

یک ورزشگاه چندمنظوره در اسلامشهر، ایران است.این ورزشگاه که در سال ۱۳۸۸ شروع به ساخت شده در  شهریور ۱۳۹۷ توسط افتتاح شده و ظرفیت آن ۷٬۰۰۰ نفر می‌باشد.ورزشگاه شهدای اسلامشهر دارای ۲ هزار و ۱۵۰ مترمربع فضای سرپوشیده و هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای روباز متر مربع می‌باشد.

اطلاعات تماس با تسکو

برای ارتباط با گروه تسکو و دریافت مشاوره از کارشناسان فروش و فنی می‌توانید با شماره های 02122220999 و 09124050600 تماس بگیرید یا به آدرس سایت تسکو www.teskoco.com مراجعه کنید.